Dræbersnegle
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 29-09-05 18:13

Jeg hørte lige om en der havde haft besøg i grøntsagerne, af de
grådige bæster, men hun kasserede sine grøntsager, og påstod at
de iberiske skovsnegle havde bakterier, så man ikke skulle spise
avlen, efter et besøg af dem. Det har jeg da ikke hørt før.
Er der nogen der ved noget ?
mvh Ebbe

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 29-09-05 18:21

On Thu, 29 Sep 2005 19:12:33 +0200, Ebbe Hansen wrote:

> [...]
> de iberiske skovsnegle havde bakterier, så man ikke skulle spise
> avlen, efter et besøg af dem. Det har jeg da ikke hørt før.

Dræbersnegle æder lort, så man risikerer at få overført bakterier
derfra.

--
MVH
osv...

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 29-09-05 19:03

On Thu, 29 Sep 2005 19:21:18 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:
klip

>Dræbersnegle æder lort, så man risikerer at få overført bakterier
>derfra.

Hvilken slags lort, jeg tror ikke det ligefrem flyder med det i
min lille kolonihave
mvh Ebbe

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 29-09-05 20:59

On Thu, 29 Sep 2005 20:03:28 +0200, Ebbe Hansen wrote:

> Hvilken slags lort,

Hundelort, rævelort, kattelort osv.

> jeg tror ikke det ligefrem flyder med det i
> min lille kolonihave

Snegle kommer skam vidt omkring og de skider lige hvor de har lyst til det.

--
MVH
osv...

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 29-09-05 19:22

<ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote:

> [...]
>de iberiske skovsnegle havde bakterier, så man ikke skulle spise
>avlen, efter et besøg af dem. Det har jeg da ikke hørt før.

De kan have bakterier på sig - men det kan andre snegle jo nok også.

Man skal selvfølgelig rengøre sine hjemmeavlede grøntsager ordentlig
inden man spiser dem. Men der er ikke nogen grund til at kassere dem
pga. et par snegle i haven.

Fra : JJ

Dato : 29-09-05 20:11

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote in message
> [...]
> de iberiske skovsnegle havde bakterier, så man ikke skulle spise
> avlen, efter et besøg af dem. Det har jeg da ikke hørt før.

Så kan man jo overhoved ikke spise gørnsager, for der er ingen garenti for,
at der ikke har været snegle i de grønsager man køber.

JJ

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 30-09-05 08:16

On Thu, 29 Sep 2005 21:11:00 +0200, "JJ" <jj@get.kd> wrote:
klip

>Så kan man jo overhoved ikke spise gørnsager, for der er ingen garenti for,
>at der ikke har været snegle i de grønsager man køber.
>
>JJ

Jeg tror jeg tager chansen, fremfor at undvære grøntsager
mvh Ebbe

Fra : Iben Holst

Dato : 01-10-05 12:08

> [...]
> de iberiske skovsnegle havde bakterier, så man ikke skulle spise
> avlen, efter et besøg af dem. Det har jeg da ikke hørt før.

Jeg ved ikke rigtig - det siges jo at de er fyldte med kolibakterier....
Men dræbersneglene har også været i vores køkkenhave; vi kasserede de
grøntsager de havde gnavet godt i, men da vi fik dem jaget væk voksede
resten jo flot op, så selvom de har været inde og mave sig rundt i det hele,
spiser
vi da dét som er tilbage...

Iben