Bygge en trappe ?
Fra : Grønne

Dato : 28-09-05 21:21

Jeg skal bruge en midlertidig trappe op til min altan, så jeg kan komme ind
til "byggepladsen". Det svære er det ikke lykkedes mig at finde en brugt
endnu og inden længe bliver den eksisterende trappe blændet af.

Så jeg bliver nok nød til at lave en selv, men hvordan gør jeg ? Det skal
ikke være noget vildt, bare en lige løbs trappe der er til at gå på !

Er der ikke nogen der kan hjælpe mig lidt på vej, jeg ved ikke helt hvordan
jeg kommer i gang !

/Grønne

Fra : Nick

Dato : 29-09-05 06:00

"Grønne" <anders@and.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke være noget vildt, bare en lige løbs trappe der er til at gå på !
> Er der ikke nogen der kan hjælpe mig lidt på vej, jeg ved ikke helt

Søg i hovedindexet for Gør Det Selv bladet, de har haft flere artikler hvor
de byggede den slags, gennem årene. Ved at ringe/Internette til Bonnier kan
du købe de gamle numre.

/Nick

Fra : tb

Dato : 29-09-05 14:27

> Jeg skal bruge en midlertidig trappe op til min altan, så jeg kan komme
> ind til "byggepladsen". Det svære er det ikke lykkedes mig at finde en
> brugt endnu og inden længe bliver den eksisterende trappe blændet af.

Ifm. at vi tog vores 1. sal i brug, byggede jeg en trappe af 10x2" regler.
1 i hver side og så opskårne til trin

Du kan skrue dem i med en træunderstøttelse, eller du kan tage den
forkromede løsning med at fræse / stemme trinene ind.

Jeg brugte ca 600kr i materialer, og den ser ganske ok ud selv efter 3 år -
hvis jeg nu skal sige det selv

Fra : Finn Christiansen

Dato : 01-10-05 17:43

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>Det væsentligste ved at lave en trappe som er behagelig at gå på er at
>2xgrund(dybden på trinet) + en stigning (højden) er 67 cm spørg mig ikke
Og så skal trinene være nøjagtig lige høje. Er et trin bare nogle få
millimeter højere end de andre vil du falde over den hver gang
mvh FC