Mountain bike med knas i gearskiftet - pri~
Fra : CC

Dato : 27-09-05 22:57

Min datter har en mountain bike i den billige prisklasse, og nu er der knas
med gearskiftet. Derfor overvejer jeg om cyklen skal skiftest, eller den
skal repareres.

Er der en der er i stand til at give et overslag på hvad det koster, at få
udskiftet det bagerste tandhjul (5 klinger), ny kæde og justeret
gearsystemet på plads (forreste og bagerste gearskifte).

På forhånd tak for hjælpen

Fra : Carsten Keller

Dato : 28-09-05 07:22

"CC" <CC@mail.dk> wrote in message
> [...]
> udskiftet det bagerste tandhjul (5 klinger), ny kæde og justeret
> gearsystemet på plads (forreste og bagerste gearskifte).

Jeg er selv ikke specielt god til at vedligeholde mine gear, så jeg har fået
den operation foretaget et par gange. Cykelhandleren har overtalt mig til at
tage de forreste klinger med begge gange, så det har heddet
klinger(for)+tandhjul(bag)+kæde+justering+arbejdsløn. Det er som regel end
under 1000 kr. Kan ikke helt huske om jeg lige fik skiftet et par
bremseklodser i samme ombæring.

Men det har også været en mountainbike i 4-5000 kroners klassen. Der var der
lidt mere mening i at ofre det beløb. Hvis cyklen koster 1000 kr i Bilka er
sagen nok en lidt anden...

Keller

Fra : TG4600

Dato : 28-09-05 12:58

> [...]
> udskiftet det bagerste tandhjul (5 klinger), ny kæde og justeret
> gearsystemet på plads (forreste og bagerste gearskifte).

Kan du uddybe hvad knas der er med gearet, det er jo ret efgørende for hvad
der skal til...

/TG

Fra : JS

Dato : 28-09-05 13:40

"CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udskiftet det bagerste tandhjul (5 klinger), ny kæde og justeret
> gearsystemet på plads (forreste og bagerste gearskifte).

prøv at spørge i dk.sport.cykling