Gipsloft i badeværelse
Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 27-09-05 17:57

Skal det vare vådrumsgips eller er alm. gipsplade ok?

/Jakob

Fra : HKN

Dato : 27-09-05 18:41

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message
> Skal det vare vådrumsgips eller er alm. gipsplade ok?

Der er mig bekendt ikke noget krav om at det skal være vådrums - men for
din
egen skyld, så ville jeg vælge det (vi taler om en marginal merpris).

Har du nogensinde set gipslofter af alm gipsplade udsat for fugt?

-Henrik

It has removed 14 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 27-09-05 20:00

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:43398442$0$87615$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> din
> egen skyld, så ville jeg vælge det (vi taler om en marginal merpris).

Prisforskellen er rigtig nok så lille at det ikke skal være
afgørende.

> Har du nogensinde set gipslofter af alm gipsplade udsat for fugt?

Nej - det er bl.a. derfor jeg spørger

/Jakob

Fra : HKN

Dato : 27-09-05 22:31

> Nej - det er bl.a. derfor jeg spørger

Fair nok - lad mig sige det på denne måde; det er ikke noget kønt syn

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-09-05 20:10

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Har du nogensinde set gipslofter af alm gipsplade udsat for fugt?

De skal self. males&grundes så overfladen bliver "vandskyende", been there-
done it. Så hvis man ikke får noget valg, kan man sagtens leve med at male
loft hver 7-8 år ;).

Fra : xygenial@yahoo.dk

Dato : 27-09-05 22:47

Jakob Jeppesen skrev:

> Skal det vare vådrumsgips eller er alm. gipsplade ok?
>
> /Jakob

Der er ingen krav om vådrumsgips til loft i badeværelse.Jeg var selv
forundret da jeg selv lavede badeværelse. Jeg mener at huske at selv i
fugtzonen skulle det være vådrumsgips. Så hvorfor ikke i loftet,med
alt det vanddamp der stiger til vejrs. En hel anden ting er at
vådrumsgips er mindre plader og derfor nemmere at arbejde med.
Jeg ville vælge vådrumsgips - husk fugtspærre og evt dampspærre
afhængig af hvad du har ovenpå. Opvarmet eller uopvarmet rum.

Mvh
Carsten

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 28-09-05 06:27

<xygenial@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:1127857621.036146.316640@o13g2000cwo.googlegroups.com...

Jakob Jeppesen skrev:

> [...]
> Jeg ville vælge vådrumsgips - husk fugtspærre og evt dampspærre
> afhængig af hvad du har ovenpå. Opvarmet eller uopvarmet rum.

Ovenpå er der opvarmet rum, så dampspærren er ikke nødvendig.
Hvad er en fugtspærre?

/Jakob

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 28-09-05 01:16

Jakob Jeppesen skrev:

> Skal det vare vådrumsgips eller er alm. gipsplade ok?

Jeg har brugt alm gipsplade. Men jeg bor også i en etageejendom. Hvis
overboen får en vandskade vil jeg hellere opdage det som skjolder i mit
loft, end at det braser ned når træbjælkerne er rådnet op.

Fra : xygenial@yahoo.dk

Dato : 29-09-05 13:09

Jakob Jeppesen skrev:

> [...]
>
> Ovenpå er der opvarmet rum, så dampspærren er ikke nødvendig.

Hej Jacob !

Fugtspærre se her http://www.lip.dk/?ID=400&WEBID=0 Helt korret hedder
det primer !

Carsten

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 29-09-05 16:52

<xygenial@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:1127995746.217914.149340@g44g2000cwa.googlegroups.com...
Jakob Jeppesen skrev:

> Hej Jacob !
>
> Fugtspærre se her http://www.lip.dk/?ID=400&WEBID=0 Helt korret hedder
> det primer !

Primeren kendte jeg godt, men vidste ikke at det rent faktisk
fungerer som fugtspærre.

Mange tak

/Jakob