Cirkulationspumpe - energivenlig?
Fra : Nick

Dato : 25-09-05 11:25

Der snakkes jo så meget om at det er godt for elregningen, hvis man har en
lav-energi-cirkulationspumpe på fyret. Men hvordan ser man om det er sådan
en?

Min er ganske vist skiftet engang indenfor de sidste 5-6 år, tror jeg, men
kan man se på den om det er en af de nye "billige" typer?

/Nick

Fra : Jacob Petersen

Dato : 25-09-05 11:51

"Nick" <nicklas_keller@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min er ganske vist skiftet engang indenfor de sidste 5-6 år, tror jeg, men
> kan man se på den om det er en af de nye "billige" typer?

Du kunne evt se hvilken fabrikant og model du har, og så se efter på deres
hjemmeside?

Mvh Jacob

Fra : Joeson

Dato : 25-09-05 22:33

Kontroller effektforbruget i Watt på de forskellige trin, desuden laver
Grundfos en model der selv modulere til laveste effekt efter forbrug.
Mvh
joeson ( olie og gas )

Fra : Nick

Dato : 25-09-05 22:52

"Joeson" <joeson@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Kontroller effektforbruget i Watt på de forskellige trin, desuden laver
> Grundfos en model der selv modulere til laveste effekt efter forbrug.

Altså sætte en effektmåler ind? Det bli'r man da ikke meget klogere af, hvis
man ikke ved hvad man skal sammenligne med...

/Nick

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 25-09-05 23:11

> Altså sætte en effektmåler ind? Det bli'r man da ikke meget klogere af,
hvis
> man ikke ved hvad man skal sammenligne med...

Der står altid hvor mange Watt den bruger, ellers kan man se nummeret, og så
læse om den på Nettet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen