Vent på at shell bliver færdig.
Fra : M@ds

Dato : 08-06-01 23:22

Hej gruppe

Jeg har lavet et program som skal fyrer nogle command line kommandoer af på
en win2000 maskine.
Dette gør jeg via shell statements. Desværre forsætter programmet bare
afviklingen, uden at vente på at min kommando er udført (command line
programmet stopper).
Dette er problematisk da jeg udfører en serie kommandoer, som er afhængige
af at den foregående kommando er udført.
Så hvordan får jeg mit program til at pause, efter hver shell statement,
indtil mit kaldte program er afsluttet?

Hilsen
Mads

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 08-06-01 23:41

Hej "M@ds" <mads@iname.com>

>Dette gør jeg via shell statements. Desværre forsætter programmet bare
>afviklingen, uden at vente på at min kommando er udført (command line
>programmet stopper).

Er VB-idiot, men i andre sprog er der typisk både "RUN" og "SHELL"
metoder, hvor det du fortæller lyder mest som RUN. Prøv at checke om
der er andre måder i VB at starte programmer på?

På et tidspunkt for mange år siden skulle jeg gøre noget lign., og da
jeg den gang var endnu ringere til VB end jeg er nu (og formålet var
at få det til at virke, ikke vinde en præmie i god programmering)
valgte jeg at rigtig fusker-løsning, der betod i at generere en
batch-fil og kalde den.

Ikke ret elegant, men det fungerede til det formål, jeg nu engang
skulle bruge det til.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Jens

Dato : 09-06-01 00:12

Det her vil virker for dig M@ds !

Private Sub Command1_Click()

Dim WshShell As Object
Set WshShell = CreateObject("Wscript.Shell")

WshShell.run "calc.exe", , True

MsgBox "Dit program er blevet lukket !"

End Sub

Fra : Frost

Dato : 09-06-01 00:20

Hej M@ds

Måske kan du brug "CreateProcess()" og "WaitForSingleObject()" funktionerne.
Se evt. http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q129/7/96.asp

Venlig hilsen
Frost