Konqueror til winxp?
Fra : Paminu

Dato : 28-10-05 21:01

Findes der en version af konqueror til winXP eller noget der mindre om det?
Syntes det er rart at have en indbygget SSH funktion.

Fra : Sune Vuorela

Dato : 28-10-05 21:02

On 2005-10-28, Paminu <asdad@asd.com> wrote:
> Findes der en version af konqueror til winXP eller noget der mindre om det?
> Syntes det er rart at have en indbygget SSH funktion.

Du kan installere kde på windows. prøv at google på det ;)

/Sune

Fra : Paminu

Dato : 28-10-05 21:04

"Sune Vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan installere kde på windows. prøv at google på det ;)
>
> /Sune

Ja men det er jo igennem cygwin og der har jeg rodet med og det fungere ca.
50%

Fra : Sune Vuorela

Dato : 28-10-05 21:05

On 2005-10-28, Paminu <asdad@asd.com> wrote:
> Ja men det er jo igennem cygwin og der har jeg rodet med og det fungere ca.
> 50%

Det er vidst kun sådan du kan få kde til at køre på windoze.

Jeg er glad for kde på windows - eller i hvert fald konsole.

/Sune

Fra : Paminu

Dato : 28-10-05 21:07

> Det er vidst kun sådan du kan få kde til at køre på windoze.
>
> Jeg er glad for kde på windows - eller i hvert fald konsole.

Ok så du kører det også igennem cygwin? Kunne være lidt cool hvis nogen bare
lavede en installer som gjorde det hele for en.

Fra : Sune Vuorela

Dato : 28-10-05 21:14

On 2005-10-28, Paminu <asdad@asd.com> wrote:
> Ok så du kører det også igennem cygwin?

Ja - jeg skal i forvejen bruge mange andre cygwinting:
ssh
rsync
bash
vim (ok - den kører også uden)
ssh-agent

og så føler jeg mig bare bedre tilpas i et linux-lignende miljø

/Sune

Fra : Jonas Pedersen

Dato : 29-10-05 10:25

Sune Vuorela wrote:

> Ja - jeg skal i forvejen bruge mange andre cygwinting:
> ssh

Ikke for at starte nogen form for flame-war, men putty til windows er
faktisk ganske udemærket.

> rsync
> bash
> vim (ok - den kører også uden)
> ssh-agent

Her findes Pageant (også fra putty folkene). Har dog ingen erfarring med
denne.

--
Jonas Pedersen - jonas(a)chown.dk
http://chown.dk & http://pictureshow.dk

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 30-10-05 20:39

> og så føler jeg mig bare bedre tilpas i et linux-lignende miljø

Det gør jeg desværre ikke endnu, men har da fået en server op at køre, og
også cygwin til at få fat i den remote med ssh, men jeg har ikke fundet ud
af hvor man sætter dansk tegnsæt i cygwin. På server kører jeg 8859-1.

Er det muligt fra cygwin via ssh at starte KDE på server, men med så lidt
trafik til remote pc som muligt ?
Grunden til spørgsmålet er, at jeg har fået det op at køre på alm. lokalnet,
og det kører nogenlunde, men jeg er ikke sikker på at måden jeg gør det på
er helt rigtig.

Mvh
Lars P. Magnussen

Fra : Sune Vuorela

Dato : 31-10-05 01:33

On 2005-10-30, Lars P. Magnussen <larspm_nix_spam@magnatek.dk.nejtak> wrote:
> Er det muligt fra cygwin via ssh at starte KDE på server, men med så lidt
> trafik til remote pc som muligt ?

Hvis du kører xserver på din windows-pc:
ssh -Y maskine konqueror &

og så får du din konqueror til at blive vist der hvor du sidder ;)

det kører lidt tungt over internettet, men helt perfekt på lokalnet.

/Sune

Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 31-10-05 08:44

På win pc har jeg fra kommandolinie kørt startx og derefter fra x-vinduet
kørt
ssh -Y maskine startkde
og det kører over internettet i praksis ikke, men fint på lokalnet.
Er der en speciel fidus ved at smide kommandoen ovenfor i baggrunden ?

Mvh
Lars P. Magnussen