defekt maskine og MySQL
Fra : Martin Kiefer

Dato : 27-10-05 21:18

Hej.

Jeg har en maskine der er gået kold og skal derfor have hevet mine data ud
fra denne maskine.

Maskinen (en HP LC2000) kan ikke længere tændes og jeg vil derfor gerne have
disken over i en anden. Er det muligt at mounte en scsi disk der har siddet
i et raid 1 på en anden linux maskine?

Og er det derefter muligt at hive en MySQL database ud af denne disk?

Operativsystemet der ligger på disken er en RedHat 9.0 med en MySQL
3.etellerandet.

Jeg har en ekstra HP LPr stående med plads til to diske. Så min plan var
evt. at boote med en live cd med en eller anden linux på, og derefter hive
data ud fra disken.

Jeg har heldigvis 2 diske. Så jeg har mulighed for at teste med en og stadig
have en intakt disk...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : kristina

Dato : 27-10-05 22:22

Martin Kiefer wrote:

> [...]
> data ud fra disken.
>
> Jeg har heldigvis 2 diske. Så jeg har mulighed for at teste med en og stadig

Jeg har med held nogen gange kunde komme ind i et system der var gået i
sort via knoppix & så brænde min data på en cd. jeg ved ikke om det kan
lade sig gøre i dit tilfælde. jeg ved ikke om du kan mounte den i en
ande maskine. men det er forsøget værd. Men ellers prøv at sætte den
over og kør knoppix.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 27-10-05 23:48

Martin Kiefer wrote:

> Er det muligt at mounte en scsi disk der har siddet
> i et raid 1 på en anden linux maskine?

Er det software raid eller hardware raid?

--
Kasper Dupont
Note to self: Don't try to allocate

Fra : Martin Kiefer

Dato : 28-10-05 07:40

"Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> wrote in message

> Er det software raid eller hardware raid?

Det er hardware raid med en HP raid controller.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 28-10-05 08:03

Martin Kiefer wrote:
> Det er hardware raid med en HP raid controller.

Sidder der en RAID controller af samme slags i den
maskine, du vil flytte diskene til?

Eller kan du flytte controlleren med fra den gamle
maskine (og håbe på, at controlleren virker)?

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Martin Kiefer

Dato : 28-10-05 09:35

"Mogens Kjaer" <mk@crc.dk> wrote in message news:4361CD35.4000004@crc.dk...

> Eller kan du flytte controlleren med fra den gamle
> maskine (og håbe på, at controlleren virker)?

Jeg vil forsøge at flytte controlleren over på den anden maskine. Så burde
jeg vel kunne få fat i disken?

Men er det ikke muligt at tilgå data fra disken uden at der sidder en
tilsvarende controller i den anden maskine?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 28-10-05 10:58

Martin Kiefer wrote:

> [...]
>
> Men er det ikke muligt at tilgå data fra disken uden at der sidder en
> tilsvarende controller i den anden maskine?

Da jeg flyttede en stak diske fra en Smart Array 5312 til at
sidde på en SCSI controller fremstod diskene som én stor
partition med en spøjs partitionstype.

Selvfølgelig er diske kun diske, man kan læse fra dem. Men
uden det rette software bliver det nok en udfordring.

Fra : Martin Kiefer

Dato : 28-10-05 11:56

"Mogens Kjaer" <mk@crc.dk> wrote in message news:4361F640.9000300@crc.dk...
> Martin Kiefer wrote:
>
> Da jeg flyttede en stak diske fra en Smart Array 5312 til at
> sidde på en SCSI controller fremstod diskene som én stor
> partition med en spøjs partitionstype.

Tror jeg forsøger at sætte controlleren med over i den "nye" maskine og se
om jeg kan se disken. Kan jeg det. Så er spørgsmålet jo egentlig stadig.
Hvordan hiver jeg en MySQL database ud fra disken?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 28-10-05 12:08

Martin Kiefer wrote:
> Tror jeg forsøger at sætte controlleren med over i den "nye" maskine og se
> om jeg kan se disken. Kan jeg det. Så er spørgsmålet jo egentlig stadig.
> Hvordan hiver jeg en MySQL database ud fra disken?

Datafilerne burde ligge under /var/lib/mysql

Det er lidt afhængigt af, hvad du vil, hvad man
så skal gøre...

Skal du over og køre på den maskine du har sat
disken i?

Fra : Martin Kiefer

Dato : 28-10-05 13:33

"Mogens Kjaer" <mk@crc.dk> wrote in message news:4362067E.6090306@crc.dk...

> Datafilerne burde ligge under /var/lib/mysql

Takker.

> Skal du over og køre på den maskine du har sat
> disken i?

Databasen skal ende ud med at køre på en helt 3. sql server som bliver
installeret på en ny maskine istedet.

Det jeg måske håber ldit på kan lade sig gøre er at få disken over på en
anden maskine. Få MySQL filerne over på en anden mysql server. Eksportere
data ud i en sql fil og så importere dem på den nye maskine.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 28-10-05 10:38

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

> [...]
>
> Men er det ikke muligt at tilgå data fra disken uden at der sidder en
> tilsvarende controller i den anden maskine?

Formentlig kun hvis controlleren benytter et kendt raid-format, hvis
der findes særlige værktøjer til at læse netop dette raid-format eller
hvis du har tid og lyst til at rode med dataene på diskniveau.

He has his own opinions
- just like the others.
- Burnin' Red Ivanhoe