Skærmkort drivere og ubuntu
Fra : Henning Præstegaard

Dato : 27-10-05 09:59

Hej Gruppe.

Hvordan skifter jeg skærmkortdriver i ubuntu?
Den opsætning jeg har fået lavet kører skærmen med 60hertz og
det er til at få fnadder af.

Et andet spørgsmål.
Hvordan redigerer jeg i opsætningsfilen til grub?
Har fundet ud af, at det vist nok er i /boot/grub/menu.(etellerandet)
men må ikke redigere fordi det er root der ejer filen, men hvordan
logger jeg på som root?

mvh
Henning

Fra : Allan Joergensen

Dato : 27-10-05 10:52

Henning Præstegaard <onkelhenning@not.valid> wrote:

> men må ikke redigere fordi det er root der ejer filen, men hvordan
> logger jeg på som root?

Det gør man ikke. Da du installerede maskinen oprettede du en bruger;
denne bruger har rettighed til at bruge sudo.

Allan Joergensen

"And lose a few," said Tom winsomely. -Edward J O'Brien

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 29-10-05 23:38

Den Thu, 27 Oct 2005 09:51:35 +0000. skrev Allan Joergensen:

> Det gør man ikke. Da du installerede maskinen oprettede du en bruger;
> denne bruger har rettighed til at bruge sudo.

Ok. Har set lidt på sagen. Er blevet mere usikker end jeg var i forvejen.
Har også set på ubuntuguide.org, men er ikke blevet klogere.

Skal have skåret ud i pap hvordan man gør.

mvh
Henning