Webdav på en Debian maskine
Fra : jgaard

Dato : 25-10-05 12:30

Hej

Jeg er total n00b.

Men jeg har 2 windows maskiner som bruger
http://www.mozilla.dk/sunbird, nu vil vi gerne have det sådan at vi
kan udveksle kalendere/have en fælles kalender.

Jeg har en Debian maskine som alligevel skal sættes op som fil/printer
server på et tidspunkt og tænkte at denne også kunne bruges til
webdav.

Hvordan får jeg sat en webdav server op på min debian (der i dag
køre som desktop maskine)?

Hvilke pakker skal jeg apt-get?
Og hvordan får jeg windows maskinerne til at se de delte filer?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-10-05 12:47

On Tue, 25 Oct 2005 04:30:08 -0700, jgaard wrote:

> Hvordan får jeg sat en webdav server op på min debian (der i dag køre
> som desktop maskine)?
>
> Hvilke pakker skal jeg apt-get?
> Og hvordan får jeg windows maskinerne til at se de delte filer?

Mon ikke denne howto er, hvad du har brug for:
http://www.deltadevelopment.de/users/christoph/webdav/

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-10-05 12:49

"jgaard" <thusgaard@gmail.com> wrote:

>Hvordan får jeg sat en webdav server op på min debian (der i dag
>køre som desktop maskine)?

Svaret må være opsætning af en Apache Webserver. Den ligger formentlig
allerede og venter i din Debian:

http://httpd.apache.org/

<mlr>

Fra : Peter Mogensen

Dato : 25-10-05 13:30

jgaard wrote:
> [...]
> webdav.
>
> Hvordan får jeg sat en webdav server op på min debian (der i dag

Der er links til vejledninger på Sunbirds sider:

http://www.mozilla.org/projects/calendar/faq.html#share