X windows - Mandrive10.2
Fra : Hans Greve

Dato : 23-10-05 10:02

Hej Gruppe

Jeg har lige opdateret den med en hel del pakker. Hvordan er det lige man
får den til at køre X windows igen. Den lander bare i en prompt og spørg
efter Bruger og password.

Hans Greve
http://hanseland/frac.dk

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 23-10-05 10:31

Hans Greve wrote:
> [...]
> får den til at køre X windows igen. Den lander bare i en prompt og spørg

Den der prompt - er den grafisk eller tekst ? Er det efter reboot du
ender der ? Hvad sker der hvis du taster et brugernavn/password ind (som
virker) ?

Hvis det er en tekstlogin, og du logger ind og får en commando prompt
kan du evt. prøve at skrive startx for at starte X.

Jørn

Fra : Hans Greve

Dato : 23-10-05 12:11

"Jørn Hundebøll" <spamnews2@dblue.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis det er en tekstlogin, og du logger ind og får en commando prompt kan
> du evt. prøve at skrive startx for at starte X.

Tak for svar. Det er tekst. Kan overhovedet ikke bruge startx. Har kigget i
conf og log filer. Der ser ud til at være flere konflikter.
Har valgt at geninstallere og køre med det ind til jeg kan download den ny
Mandriva 2006.

Hans Greve
http://hanseland/frac.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-10-05 13:34

Hans Greve wrote:

> [...]
> i conf og log filer. Der ser ud til at være flere konflikter.
> Har valgt at geninstallere og køre med det ind til jeg kan download den ny

Du kunne nu også have logget på, og så kørt drakconf i txt moden, og der
fået sat systemmet op til igen at kunne bruge X.

Ivar Madsen

Fra : Hans Greve

Dato : 23-10-05 23:16

"Ivar Madsen" <spam.news.cc@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Du kunne nu også have logget på, og så kørt drakconf i txt moden, og der
> fået sat systemmet op til igen at kunne bruge X.

Tak for svar. Jeg kunne huske hvad det var for en jeg skulle bruge. Man
bliver forvendt når man kan ordne det hele i grafik.
Har før rodet Red Hate 5.2

Hans Greve
http://hanseland/frac.dk