sæt statisk route efter reboot OBSD
Fra : david

Dato : 21-10-05 08:54

hejsa

er der nogen der ved hvor jeg skriver en route ind som automatisk skal
sættes efter genstart.

Jeg bruger OpenBSD37

Mvh

David

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 21-10-05 20:33

On Fri, 21 Oct 2005 08:53:30 +0000, david wrote:

> hejsa
>
> er der nogen der ved hvor jeg skriver en route ind som automatisk skal
> sættes efter genstart.
>
> Jeg bruger OpenBSD37

I din /etc/hostname.<whatever> kan du indsætte
!route add .... osv.

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk

Fra : David

Dato : 22-10-05 01:14

> I din /etc/hostname.<whatever> kan du inds‘tte
> !route add .... osv.

Mange tak for hjælpen Simon
det var lige det jeg søgte efter.

Mvh.
David

Fra : Alex Holst

Dato : 22-10-05 00:15

david wrote:
> er der nogen der ved hvor jeg skriver en route ind som automatisk skal
> sættes efter genstart.

Mener du virkeligt en statisk route (til en bestemt maskine) eller blot
default gateway?

athena$ man -k mygate
myname, mygate (5) - default hostname and gateway

man afterboot er iøvrigt din ven.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : David

Dato : 22-10-05 01:29

Alex Holst <a@mongers.org> wrote in news:43597668$0$171
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Mener du virkeligt en statisk route (til en bestemt maskine) eller blot
> default gateway?

ja det er faktisk en statisk route til et andet netværk som ikke ligger i
retning af default gateway.

men jeg ville meget gerne have skrevet det ind så den kan genstartes uden
at skulle konfigureres her og der hver gang.

> man afterboot er iøvrigt din ven.
i know ;)

Mvh.
David

Fra : Alex Holst

Dato : 22-10-05 00:19

Forresten David, de af os som fremhæver indlæg hvor subject f.eks.
matcher på OpenBSD kan let overse indlægget pga. din vilkårlige forkortelse.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : David

Dato : 22-10-05 01:16

> Forresten David, de af os som fremh‘ver indl‘g hvor subject f.eks.
> matcher p† OpenBSD kan let overse indl‘gget pga. din vilk†rlige
> forkortelse.

okay Alex det vil jeg huske til næste gang, takker.

Mvh.
David