/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / Linux / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Linux
#NavnPoint
o.v.n. 11177
peque 7911
dk 4814
e.c 2359
Uranus 1334
emesen 1334
stone47 1307
linuxrules 1214
Octon 1100
10  BjarneD 875
MSN klient
Fra : |-|enning


Dato : 19-10-05 19:38

Hvilken MSN klient er god til Linux (Ubuntu) ?
En hvor man kan skifte sit displaybillede/ have et ;)
Og hvor muligvis også kan læse andre personers privatebesked, den der
står under ens eget navn.

Findes der sådan en derude?

Synes ikke ligefrem Gaim er så kompatibel, men det jo bare mig :S


På forhånd tak
Mvh
- Henning

 
 
Jes Vestervang (19-10-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 19-10-05 17:46

|-|enning <no@mail.info> writes:

> Hvilken MSN klient er god til Linux (Ubuntu) ? En hvor man kan
> skifte sit displaybillede/ have et ;) Og hvor muligvis også kan læse
> andre personers privatebesked, den der står under ens eget navn.

Jeg ved ikke meget om msn-klienter, men jeg tror amsn er forstår mange
af de lidt mære sære ting ved MSN. Efter sigende skulle
udviklingsversionen endda fungere med webcam.

Såeh, sudo apt-get install amsn
--
mvh Jes Vestervang @ Debian Sid

Carsten (19-10-2005)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 19-10-05 19:39

Jes Vestervang wrote:

> |-|enning <no@mail.info> writes:
>
>> Hvilken MSN klient er god til Linux (Ubuntu) ? En hvor man kan
>> skifte sit displaybillede/ have et ;) Og hvor muligvis også kan læse
>> andre personers privatebesked, den der står under ens eget navn.

gaim er også et alternativ som det er vær at kikke på,
gaim kan foruden at MSN også kontakte brugere af ICQ, Jabber, IRC + flere
et rigtigt godt alternativ
/Carsten

|-| e n n i n g (20-10-2005)
Kommentar
Fra : |-| e n n i n g


Dato : 20-10-05 08:10

Jes Vestervang skrev:
> |-|enning <no@mail.info> writes:
>
>
>>Hvilken MSN klient er god til Linux (Ubuntu) ? En hvor man kan
>>skifte sit displaybillede/ have et ;) Og hvor muligvis også kan læse
>>andre personers privatebesked, den der står under ens eget navn.
>
>
> Jeg ved ikke meget om msn-klienter, men jeg tror amsn er forstår mange
> af de lidt mære sære ting ved MSN. Efter sigende skulle
> udviklingsversionen endda fungere med webcam.
>
> Såeh, sudo apt-get install amsn

Okay prøver den, andre forslag?

Ps. Det rimeligt sejt du kan svare inden jeg har spurgt om noget ;P
Jeg skrev det 20:37
Du svarede allerede 18:45, sejt :D



Peter Makholm (20-10-2005)
Kommentar
Fra : Peter Makholm


Dato : 20-10-05 12:05

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> writes:

>> Jeg skrev det 20:37
>> Du svarede allerede 18:45, sejt :D
>
> Jeg er lidt forvirret, for mit ur passer nu og tidszonen skulle
> passe. Hmm.

Det er Stofas newsserver der har modtaget indlæget 2 timer og 7
minutter før det er sendt. Resten af usenet har så fået det fra Stofa.

Stofa tidsstempler i hvert fald indlæget klokken 1129739452.

Et andet bud er at Henning ikke har styr på sit ur. Det første indlæg
er dateret 2 timer for sent og afsendt fra noget der kører X11 og det
andet indlæg er dateret cirka korrekt og afsendt fra en Windows. Det
lugter lidt af dual-boot.

--
Peter Makholm | Wisdom has two parts:
peter@makholm.net | 1) having a lot to say, and
http://hacking.dk | 2) not saying it

Rene Joergensen (20-10-2005)
Kommentar
Fra : Rene Joergensen


Dato : 20-10-05 15:57

Peter Makholm <peter@makholm.net> wrote:

> Det er Stofas newsserver der har modtaget indlæget 2 timer og 7
> minutter før det er sendt. Resten af usenet har så fået det fra Stofa.

De 7 minutters skævhed er serverens skyld, af en eller anden grund var
det glippet at få en ntpd på serveren.

> Et andet bud er at Henning ikke har styr på sit ur. Det første indlæg
> er dateret 2 timer for sent og afsendt fra noget der kører X11 og det
> andet indlæg er dateret cirka korrekt og afsendt fra en Windows. Det
> lugter lidt af dual-boot.

Lyder mest sandsynligt, hvis den tror at tiden i hardwaren er GMT.

--
-René


Kent Friis (19-10-2005)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 19-10-05 20:25

Den Wed, 19 Oct 2005 20:37:46 +0200 skrev |-|enning:
> Hvilken MSN klient er god til Linux (Ubuntu) ?

Gaim (især hvis du kører Gnome)

> En hvor man kan skifte sit displaybillede/ have et ;)

Jep

> Og hvor muligvis også kan læse andre personers privatebesked, den der
> står under ens eget navn.

Øh? Det siger mig ikke lige noget, hvad går den feature ud på?

(Jeg bruger også Gaim under Windows, siden at MSN Messenger 6.0 begyndte
at sige "du skal opgradere..." og 7.0 har så meget skrammel at der er
plads til tre personer i vinduet ad gangen)

> Synes ikke ligefrem Gaim er så kompatibel, men det jo bare mig :S

Mangler du features, eller kan du ikke finde dem?

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.

Henrik Stidsen (20-10-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 20-10-05 12:05

Kent Friis pretended :
> (Jeg bruger også Gaim under Windows, siden at MSN Messenger 6.0 begyndte
> at sige "du skal opgradere..." og 7.0 har så meget skrammel at der er
> plads til tre personer i vinduet ad gangen)

www.mess.be, download hack fætteren og fjern alt det overflødige gejl
de har puttet ind. Min Messenger 7.5 fylder ikke mere end 6.0 gjorde.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/



Kent Friis (20-10-2005)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 20-10-05 16:07

Den Thu, 20 Oct 2005 13:04:53 +0200 skrev Henrik Stidsen:
> Kent Friis pretended :
>> (Jeg bruger også Gaim under Windows, siden at MSN Messenger 6.0 begyndte
>> at sige "du skal opgradere..." og 7.0 har så meget skrammel at der er
>> plads til tre personer i vinduet ad gangen)
>
> www.mess.be, download hack fætteren og fjern alt det overflødige gejl
> de har puttet ind. Min Messenger 7.5 fylder ikke mere end 6.0 gjorde.

WTF? En på en unix-gruppe der seriøst foreslår at skifte et velfungerende
open-source program ud med et Microsoft-produkt der endda kræver et
hack for at blive minimalt brugbart, og stadig mangler meget før det
kan konkurrere med førnævnte OSS-program?

Altså hvis det var comp.os.advocacy.windows kunne jeg da forstå det,
men her???

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.

Klaus Ellegaard (20-10-2005)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 20-10-05 16:27

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> writes:

>Altså hvis det var comp.os.advocacy.windows kunne jeg da forstå det,
>men her???

Nu er verden vel ikke sort-hvid?

Personligt mener jeg, at Windows XP er de højere magters gave
til brugerfladen, mens både GNOME og KDE er noget af det mest
brugerfjendske spild af alt for mange CPU-cycles, der nogensinde
er brugt talentløse kræfter på at udvikle.

Det ændrer dog ikke på, at jeg aldrig kunne finde på at betro
et produktionssystem til noget Microsoft-udviklet.

Sådan er vi jo så forskellige.

Mvh.
   Klaus, der dog lige har skiftet MSN ud med Miranda.

Claus (20-10-2005)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 20-10-05 17:04

Klaus Ellegaard wrote:

og KDE er noget af det mest
> brugerfjendske spild af alt for mange CPU-cycles, der nogensinde
> er brugt talentløse kræfter på at udvikle.

Hvor er KDE brugerfjendsk?

Hilsen Claus

Klaus Ellegaard (20-10-2005)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 20-10-05 17:16

Claus <brev@linuxwaves.com> writes:

> Hvor er KDE brugerfjendsk?

Nu klippede du mit "Personligt mener jeg" væk. Kan man diskutere
meninger?

Men sammenlign (1) integrationen med det underliggende system,
(2) ensartethed og konsekvent betjening, (3) understøttelse af
systemets enheder, (4) tilgængeligheden af programmer og (5)
indstillingers globale applikation - med XP.

For mig at se er KDE og venner ved at komme op på niveau med
Windows 3.1.

Mvh.
   Klaus.

Claus (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 21-10-05 00:17

Klaus Ellegaard wrote:
> Claus <brev@linuxwaves.com> writes:
>
>
>> Hvor er KDE brugerfjendsk?
>
>
> Nu klippede du mit "Personligt mener jeg" væk. Kan man diskutere
> meninger?
>
> Men sammenlign (1) integrationen med det underliggende system,
> (2) ensartethed og konsekvent betjening, (3) understøttelse af
> systemets enheder, (4) tilgængeligheden af programmer og (5)
> indstillingers globale applikation - med XP.
>
> For mig at se er KDE og venner ved at komme op på niveau med
> Windows 3.1.

Jeg kan stadigvæk ikke se at KDE er brugerfjendsk. Et brugerfjendsk træk
ved windows generelt er de velkendte virus og spyware med venner.
Tænk bare på alle de antivirusprogrammer man jævnligt skal køre på et XP
system for at holde det kørende.

Jeg ser snarere KDE som et nicheprodukt der er et rigtigt godt
alternativ til at håndtere begrænsede funktioner som f.eks office.

Og måske er det netop fremtiden for operativsystemer. Jeg tænker her på
de nye procesorer der er undervejs der kan køre flere operativsystemer
samtidigt. Windows kører med photoshop, underholdning m.m. og KDE kører
og håndterer alle mails og websurfing, på en betryggende måde.

Det bedste fra to verdener samtidigt.

Hilsen Claus

Martin Schultz (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Martin Schultz


Dato : 21-10-05 09:20

Claus <brev@linuxwaves.com> skrev 2005-10-20:
> Jeg kan stadigvæk ikke se at KDE er brugerfjendsk. Et brugerfjendsk træk
> ved windows generelt er de velkendte virus og spyware med venner.

Nu taler vi brugervenlighed as in usability. Det har modtageligheden for
malware intet at gøre med.

Martin
--
Besøg http://www.adsltips.dk for guider til
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel/Aethra routere.
Alt jeg skriver på usenet er mine egne personlige meninger
med mindre andet er angivet.

Claus (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 21-10-05 09:56

Martin Schultz wrote:

> Nu taler vi brugervenlighed as in usability. Det har modtageligheden for
> malware intet at gøre med.
>
> Martin

Nuvel jeg er ikke ITfagmand, men det var så det der fik mig over til linux.

Som jeg ser det er windows meget brugervenlig på et system der aldrig
eller kun meget begrænset er på nettet.

Men det duer ikke til at være konstant på nettet.

Det må blive til at windows er meget brugervenligt og pivusikkert ?)

Men den debat hører vist ikke hjemme her i gruppen.

Venlig hilsen Claus

Jesper Krogh (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Krogh


Dato : 21-10-05 06:55

I dk.edb.system.unix, skrev Klaus Ellegaard:
> Men sammenlign (1) integrationen med det underliggende system,
> (2) ensartethed og konsekvent betjening, (3) understøttelse af
> systemets enheder, (4) tilgængeligheden af programmer og (5)
> indstillingers globale applikation - med XP.
>
> For mig at se er KDE og venner ved at komme op på niveau med
> Windows 3.1.

På 3 og 4 vinder Linux/KDE da i med lysår foran Windows.

P.t. har jeg over 17.000 applikationer/biblioteker til rådighed gennem
pakkesystemet.. alle sammen frit software og jeg skal ikke jagte
internetttet tyndt for at finde en driver til $tilfældigt_hardware,
fornemmelsen af "just works" er der i høj grad. (der er nicher hvor det
ikke er tilfældet)

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk


Kristian Vilmann (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Kristian Vilmann


Dato : 21-10-05 07:16

Jesper Krogh wrote:
> I dk.edb.system.unix, skrev Klaus Ellegaard:
>> Men sammenlign (1) integrationen med det underliggende system,
>> (2) ensartethed og konsekvent betjening, (3) understøttelse af
>> systemets enheder, (4) tilgængeligheden af programmer og (5)
>> indstillingers globale applikation - med XP.
>>
>> For mig at se er KDE og venner ved at komme op på niveau med
>> Windows 3.1.
>
> På 3 og 4 vinder Linux/KDE da i med lysår foran Windows.
>
> P.t. har jeg over 17.000 applikationer/biblioteker til rådighed gennem
> pakkesystemet.. alle sammen frit software og jeg skal ikke jagte
> internetttet tyndt for at finde en driver til $tilfældigt_hardware,
> fornemmelsen af "just works" er der i høj grad. (der er nicher hvor det
> ikke er tilfældet)

Øhhh....

Uden at skulle forherlige Windows alt for meget, så er det altså en
noget gammeldags opfattelse.
Hovedparten af dagens hardware understøttes. Og lige som i Linux render
man ind i mellem ind i et stykke hardware der er så ny at der ikke
findes en indbygget driver endnu.

/kristian

Kent Friis (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 21-10-05 16:01

Den Thu, 20 Oct 2005 16:15:30 +0000 (UTC) skrev Klaus Ellegaard:
> Claus <brev@linuxwaves.com> writes:
>
>> Hvor er KDE brugerfjendsk?
>
> Nu klippede du mit "Personligt mener jeg" væk. Kan man diskutere
> meninger?
>
> Men sammenlign (1) integrationen med det underliggende system,
> (2) ensartethed og konsekvent betjening, (3) understøttelse af
> systemets enheder, (4) tilgængeligheden af programmer og (5)
> indstillingers globale applikation - med XP.
>
> For mig at se er KDE og venner ved at komme op på niveau med
> Windows 3.1.

Selv hvis jeg var enig i den betragtning, ville det stadig være et
fremskridt i forhold til XP.

3.1 gjorde sg* som den fik besked på, jeg har aldrig savnet en stab
af MCSE'er til at holde styr på 3.1, som jeg gør dagligt med XP.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.

Kent Friis (20-10-2005)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 20-10-05 18:56

Den Thu, 20 Oct 2005 15:27:10 +0000 (UTC) skrev Klaus Ellegaard:
> Kent Friis <nospam@nospam.invalid> writes:
>
>>Altså hvis det var comp.os.advocacy.windows kunne jeg da forstå det,
>>men her???
>
> Nu er verden vel ikke sort-hvid?

Nøh, men det er gruppe-inddelingen. Dette er ikke gruppen til at
anbefale hacks til Windows-programmer

> Personligt mener jeg, at Windows XP er de højere magters gave
> til brugerfladen,

Kan jeg få et begynder-kursus? Nu har jeg brugt XP på arbejdet siden jeg
fik min nuværende PC, før det var det Win2k, NT4 og Win95 - og i skolen
Windows 3.11 - og jeg sidder stadig med den opfattelse at Windows gør
som den selv har lyst til, og brugerfladen er kun beregnet til at
kigge på. Enten det, eller også skal man have en hel hær af MCSE'er
ansat til at holde styr på den.

Altså for nu at sige det lige ud (kids, close your eyes), så måtte de
højere magter gerne stikke deres elendige **** op hvor solen ikke
skinner.

> mens både GNOME og KDE er noget af det mest
> brugerfjendske spild af alt for mange CPU-cycles, der nogensinde
> er brugt talentløse kræfter på at udvikle.
>
> Det ændrer dog ikke på, at jeg aldrig kunne finde på at betro
> et produktionssystem til noget Microsoft-udviklet.

Imens jeg skriver (server-agtig[1]) software der kører produktion på
Windows 2000 og 2003, og det klarer de fint, men så snart jeg har fri,
sidder jeg foran en blanding af Fvwm2 og Gnome, da jeg nægter at spille
min tid på XP med dens elendige brugergrænseflade, medmindre jeg bliver
betalt for det. Fritid har man jo altid mangel på.

> Sådan er vi jo så forskellige.

Jeps.

Mvh
Kent

[1] Uden bruger-grænseflade, men ikke egentlig client-server.
--
Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.

|-| e n n i n g (20-10-2005)
Kommentar
Fra : |-| e n n i n g


Dato : 20-10-05 19:03

[...]

Interessant måde mit indlæg har udviklet sig på

Henrik Stidsen (20-10-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 20-10-05 20:45

Kent Friis explained :
>>> (Jeg bruger også Gaim under Windows, siden at MSN Messenger 6.0 begyndte
>>> at sige "du skal opgradere..." og 7.0 har så meget skrammel at der er
>>> plads til tre personer i vinduet ad gangen)

>> www.mess.be, download hack fætteren og fjern alt det overflødige gejl
>> de har puttet ind. Min Messenger 7.5 fylder ikke mere end 6.0 gjorde.

> WTF? En på en unix-gruppe der seriøst foreslår at skifte et velfungerende
> open-source program ud med et Microsoft-produkt der endda kræver et
> hack for at blive minimalt brugbart, og stadig mangler meget før det
> kan konkurrere med førnævnte OSS-program?

Nej, det er ikke det der sker, du har ikke læst det jeg skriver
ordentligt :)

Du brokker dig over MSN 7.0, jeg fortæller dig hvordan du løser lige
præcis det problem. Iøvrigt har jeg endnu ikke mødt en linux MSN klient
der er bedre eller bare ligeså godt som MSN 7.5.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/



Michael Rasmussen (20-10-2005)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 20-10-05 20:58

On Thu, 20 Oct 2005 21:45:21 +0200, Henrik Stidsen wrote:

>
> Du brokker dig over MSN 7.0, jeg fortæller dig hvordan du løser lige
> præcis det problem. Iøvrigt har jeg endnu ikke mødt en linux MSN klient
> der er bedre eller bare ligeså godt som MSN 7.5.
Jeg har nu mødt flere, der efter min mening er bedre. Hvis det lige er
til MSN, siger det jo sig selv, at M$'s klient er bedre, da der jo som
sædvanlig ikke findes dokumentation af protokollen!

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen
http://keyserver.veridis.com:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE3E80917


Henrik Stidsen (20-10-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 20-10-05 21:02

Michael Rasmussen submitted this idea :
>> Du brokker dig over MSN 7.0, jeg fortæller dig hvordan du løser lige
>> præcis det problem. Iøvrigt har jeg endnu ikke mødt en linux MSN klient
>> der er bedre eller bare ligeså godt som MSN 7.5.

> Jeg har nu mødt flere, der efter min mening er bedre. Hvis det lige er
> til MSN, siger det jo sig selv, at M$'s klient er bedre, da der jo som
> sædvanlig ikke findes dokumentation af protokollen!

Fint med mig at du kender andre klienter du synes er bedre, det gør jeg
ikke - men nu bruger jeg så også Windows til "daglig drift" på min
workstation så det betyder ikke ret meget :)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/



Michael Rasmussen (20-10-2005)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 20-10-05 21:11

On Thu, 20 Oct 2005 22:01:33 +0200, Henrik Stidsen wrote:

>
> Fint med mig at du kender andre klienter du synes er bedre, det gør jeg
> ikke - men nu bruger jeg så også Windows til "daglig drift" på min
> workstation så det betyder ikke ret meget :)
Øh, hvem har nævnt noget om OS i denne diskussion?
Er du ikke lidt nærtagende
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen
http://keyserver.veridis.com:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE3E80917


Henrik Stidsen (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 21-10-05 19:49

Michael Rasmussen expressed precisely :
>> Fint med mig at du kender andre klienter du synes er bedre, det gør jeg
>> ikke - men nu bruger jeg så også Windows til "daglig drift" på min
>> workstation så det betyder ikke ret meget :)

> Øh, hvem har nævnt noget om OS i denne diskussion?

Held og lykke med at få Microsofts MSN klient til at køre på linux ;)

> Er du ikke lidt nærtagende

Overhovedet ikke ;)

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/



Christian Laursen (20-10-2005)
Kommentar
Fra : Christian Laursen


Dato : 20-10-05 21:03

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> writes:

> Du brokker dig over MSN 7.0, jeg fortæller dig hvordan du løser lige
> præcis det problem. Iøvrigt har jeg endnu ikke mødt en linux MSN
> klient der er bedre eller bare ligeså godt som MSN 7.5.

For mig virker bitlbee bedre end andre MSN klienter jeg har set.

--
Christian Laursen

Max Andersen (20-10-2005)
Kommentar
Fra : Max Andersen


Dato : 20-10-05 21:05

Henrik Stidsen wrote:

> Du brokker dig over MSN 7.0, jeg fortæller dig hvordan du løser lige
> præcis det problem. Iøvrigt har jeg endnu ikke mødt en linux MSN klient
> der er bedre eller bare ligeså godt som MSN 7.5.
>

Det kommer vel an på ens behov?

Men du mener msn 7.5 er godt, samtidig med at du patcher det med 3die
parts software? Det er sikkert at bryde EULA'en, og så må du sikkert
ikke bruge den alligevel...

Jeg bruger gaim, og den virker perfekt til MIT behov. der er inkluderet
ICQ til dem der værdsætter ORDENTLIG messenger opførsel med kø-beskeder,
og så en msn klon til dem der ikke kan finde ud af andet.

Vi er personer der bruger instant messaging uden klokker og lamper der
bimler og bamler rundt over det hele, blandet med reklame og skrammel.

Max
FUT : alt.msn.sucks

Kent Friis (20-10-2005)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 20-10-05 21:09

Den Thu, 20 Oct 2005 21:45:21 +0200 skrev Henrik Stidsen:
> Kent Friis explained :
>>>> (Jeg bruger også Gaim under Windows, siden at MSN Messenger 6.0 begyndte
>>>> at sige "du skal opgradere..." og 7.0 har så meget skrammel at der er
>>>> plads til tre personer i vinduet ad gangen)
>
>>> www.mess.be, download hack fætteren og fjern alt det overflødige gejl
>>> de har puttet ind. Min Messenger 7.5 fylder ikke mere end 6.0 gjorde.
>
>> WTF? En på en unix-gruppe der seriøst foreslår at skifte et velfungerende
>> open-source program ud med et Microsoft-produkt der endda kræver et
>> hack for at blive minimalt brugbart, og stadig mangler meget før det
>> kan konkurrere med førnævnte OSS-program?
>
> Nej, det er ikke det der sker, du har ikke læst det jeg skriver
> ordentligt :)
>
> Du brokker dig over MSN 7.0,

Nej, der bliver spurgt om en god MSN-klient til Linux, og jeg fortæller
så at Gaim er så god (IMHO) at jeg faktisk bruger den på Windows også.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.

Henrik Stidsen (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 21-10-05 19:50

After serious thinking Kent Friis wrote :
> Nej, der bliver spurgt om en god MSN-klient til Linux, og jeg fortæller
> så at Gaim er så god (IMHO) at jeg faktisk bruger den på Windows også.

Du skrev: "7.0 har så meget skrammel at der er plads til tre personer i
vinduet ad gangen"

Jeg fortæller dig hvordan du kan løse det.

Så er der vist ikke grund til at fedte rundt i det mere er der ?

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/



Kent Friis (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 21-10-05 20:04

Den Fri, 21 Oct 2005 20:50:14 +0200 skrev Henrik Stidsen:
> After serious thinking Kent Friis wrote :
>> Nej, der bliver spurgt om en god MSN-klient til Linux, og jeg fortæller
>> så at Gaim er så god (IMHO) at jeg faktisk bruger den på Windows også.
>
> Du skrev: "7.0 har så meget skrammel at der er plads til tre personer i
> vinduet ad gangen"

Ja, er du uenig i det?

> Jeg fortæller dig hvordan du kan løse det.

Plejer det ikke at være problemer man løser? Hvis Microsoft mener det
er et problem, må de selv løse det. Jeg ser det ikke som et problem,
jeg bruger ikke programmet. Personen der startede tråden spurgte
heller ikke til hvordan man løser det, han spurgte om et program
til Linux.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but laziness pays off right now.

Jesper Krogh (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Jesper Krogh


Dato : 21-10-05 06:51

I dk.edb.system.unix, skrev Henrik Stidsen:
> Du brokker dig over MSN 7.0, jeg fortæller dig hvordan du løser lige
> præcis det problem. Iøvrigt har jeg endnu ikke mødt en linux MSN klient
> der er bedre eller bare ligeså godt som MSN 7.5.

Og når de har dræbt det marked, så bliver den syltet i mange år..
Det ville være rart hvis folk havde fokus på at MSN er en lukket
protokol med alle de uhensigtsmæssigheder der følger med, som
vendor-lockin, etc. etc.

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk


Jes Vestervang (20-10-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 20-10-05 11:33

|-| e n n i n g <co0kie.usenet@ricaplaza.dk> writes:

> Jes Vestervang skrev:
>> |-|enning <no@mail.info> writes:
>> Såeh, sudo apt-get install amsn
>
> Okay prøver den, andre forslag?
>
> Ps. Det rimeligt sejt du kan svare inden jeg har spurgt om noget ;P

Jeg har nogle overnaturlige evner

> Jeg skrev det 20:37
> Du svarede allerede 18:45, sejt :D

Jeg er lidt forvirret, for mit ur passer nu og tidszonen skulle
passe. Hmm.
--
mvh Jes Vestervang @ Debian Sid

Rasmus Bøg Hansen (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Rasmus Bøg Hansen


Dato : 21-10-05 10:53

Jesper Krogh <jesper@krogh.cc> hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

> I dk.edb.system.unix, skrev Henrik Stidsen:
>> Du brokker dig over MSN 7.0, jeg fortæller dig hvordan du løser lige
>> præcis det problem. Iøvrigt har jeg endnu ikke mødt en linux MSN klient
>> der er bedre eller bare ligeså godt som MSN 7.5.
>
> Og når de har dræbt det marked, så bliver den syltet i mange år..
> Det ville være rart hvis folk havde fokus på at MSN er en lukket
> protokol med alle de uhensigtsmæssigheder der følger med, som
> vendor-lockin, etc. etc.

Helt enig. Men det hjælper ikke rigtig noget, når størstedelen af min
omgangskreds siger "Hvad snakker du om?" og "Åh, nu begynder han at
snakke om Linux igen!"...

Hvis man kører KDE er kopete forøvrigt også en mulighed til MSN.

/Rasmus

--
-- [ Rasmus "Møffe" Bøg Hansen ] ---------------------------------------
A wizard is never late, nor is he too early.
He arrives precisely when he wants to
-- Gandalf
----------------------------------------------[ moffe at zz9 dot dk ] --

Rasmus Bøg Hansen (21-10-2005)
Kommentar
Fra : Rasmus Bøg Hansen


Dato : 21-10-05 11:13

Magnus Pedersen <bofhenator@gmail.com> hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

> Rasmus Bøg Hansen wrote:
>> Jesper Krogh <jesper@krogh.cc> hit the keyboard.
>> Afterwards the following was on the screen:
>>
>>>I dk.edb.system.unix, skrev Henrik Stidsen:
>>>
>>>> Du brokker dig over MSN 7.0, jeg fortæller dig hvordan du løser
>>>> lige præcis det problem. Iøvrigt har jeg endnu ikke mødt en linux
>>>> MSN klient der er bedre eller bare ligeså godt som MSN 7.5.
>>>
>>> Og når de har dræbt det marked, så bliver den syltet i mange
>>> år.. Det ville være rart hvis folk havde fokus på at MSN er en
>>> lukket
>>>protokol med alle de uhensigtsmæssigheder der følger med, som
>>> vendor-lockin, etc. etc.
>> Helt enig. Men det hjælper ikke rigtig noget, når størstedelen af min
>> omgangskreds siger "Hvad snakker du om?" og "Åh, nu begynder han at
>> snakke om Linux igen!"...
>> Hvis man kører KDE er kopete forøvrigt også en mulighed til MSN.
>> /Rasmus
>>
>
> Med lidt held slår googles tiltag igennem. Det bygger på jabber og
> er allerede understøttet af f.eks. kopete.

Ja, så mangler vi bare at de opererer sammen med resten af
jabber-netværket

/Rasmus

--
-- [ Rasmus "Møffe" Bøg Hansen ] ---------------------------------------
Great idea. By the time you'll be done you will realize that 40 years
have passed, 386 has been obsolete for a few decades and the end result
is not really that much faster.
-- Wichert Akkerman
----------------------------------------------[ moffe at zz9 dot dk ] --

andy (21-10-2005)
Kommentar
Fra : andy


Dato : 21-10-05 22:59

|-|enning skrev:
> Hvilken MSN klient er god til Linux (Ubuntu) ?
> En hvor man kan skifte sit displaybillede/ have et ;)
> Og hvor muligvis også kan læse andre personers privatebesked, den der
> står under ens eget navn.
>
> Findes der sådan en derude?
>
> Synes ikke ligefrem Gaim er så kompatibel, men det jo bare mig :S
>
>
> På forhånd tak
> Mvh
> - Henning
jeg bruger amsn

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste