[MythTV/PVR350] Problemer med at afspille ~
Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 18-10-05 17:24

Jeg har fået sat MythTV/Ubuntu Breezy op på min Activy og i det store hele
kører det (kan se liveTV og optage). Jeg bruger TV-Out på PVR'eren.

Problemet er når jeg vil afspille DVD. Mplayer vil af en eller anden grund
ikke bruge PVR'erens indbyggede mpeg-dekoder, så den falder tilbage til
libmpeg, hvilket gør at filmen ikke kører helt flydende.

Jeg prøvet fra consol-prompt at køre mplayer dvd//1 -vo
mpegpes:/dev/video16. Og bortset fra at jeg ikke får noget billede, virker
det som om mpeg-dekoderen bliver taget i brug.

Googler jeg har jeg læst noget om et ivtv-patch til mplayer, men det er løse
henvisninger og oldgamle (2003/2004). Så jeg er gået lidt i stå her. :-/

Bjarne

Fra : Søren Reinke

Dato : 18-10-05 18:58

Bjarne Wichmann Petersen wrote:
> Jeg har fået sat MythTV/Ubuntu Breezy op på min Activy og i det store hele
> kører det (kan se liveTV og optage). Jeg bruger TV-Out på PVR'eren.

Hej Bjarne

Hvor stabilt er dit system ?

Jeg kørte en overgang med Knoppmyth som jo er MythTV + Knoppix, men
tv-out på mit PVR350 kort, men den driver jeg fandt var i alpha mode, og
maskinen crashede konsekvent ver 3-4 dag

Nu kører jeg bare almindelig Debian Testing på den, og den er
klippestabil, men uden MythTV

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 19-10-05 08:17

Søren Reinke wrote:

> Hvor stabilt er dit system ?

Jeg har ikke haft nogen stabilitetsproblemer. ivtv-driveren er 0.4.0
(stable).

> Jeg kørte en overgang med Knoppmyth som jo er MythTV + Knoppix, men
> tv-out på mit PVR350 kort, men den driver jeg fandt var i alpha mode, og
> maskinen crashede konsekvent ver 3-4 dag

Ok, min maskine har vist ikke kørt i så lang tid non-stop endnu. ;)

> Nu kører jeg bare almindelig Debian Testing på den, og den er
> klippestabil, men uden MythTV

Hvad bruger du så i stedet til at optage programmer med?

Bjarne

Fra : Søren Reinke

Dato : 19-10-05 16:55

Bjarne Wichmann Petersen wrote:

> Jeg har ikke haft nogen stabilitetsproblemer. ivtv-driveren er 0.4.0
> (stable).

Kan ikke huske hvad version min var dengang (3-4 måneder siden)

> Ok, min maskine har vist ikke kørt i så lang tid non-stop endnu. ;)

hehe

> Hvad bruger du så i stedet til at optage programmer med?

Ingen ting, jeg ser programmerne når de er på live, eller håber på
genudsendelse :(

Fra : Claus

Dato : 18-10-05 22:29

> [...]
> henvisninger og oldgamle (2003/2004). Så jeg er gået lidt i stå her. :-/

Kunne det her være en løsning?
citat:

Hejsa.

Her er blot et forslag til, hvis du som jeg, sidder og ikke kan forstå,
hvorfor din superhurtige PC ikke kan afspille DVD'er uden at hakke:

Slå DMA til!

Som root:
# hdparm -d1 /dev/dit-cd-rom-drev

Det gjorde tricket for mig.

Blot til info.

Venlig hilsen
Søren

System: Ubuntu 5.04 (Hoary Hedgehog)
PC: Intel Pentium M 1.7GHz, 1024MB RAM, ATI Radeon 9700.

--
Søren Jacob Lauritsen
sjl dot dk

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 19-10-05 08:15

Claus wrote:

> Slå DMA til!
>
> Som root:
> # hdparm -d1 /dev/dit-cd-rom-drev
>
> Det gjorde tricket for mig.

Jeg har også pillet ved hdparm, hvilket ændrede flowet fra super slow motion
til let hakkende. Problemet er, at maskinen kun er på 800 MHz (burde liiige
være nok til at afspille), men hvis maskinen laver andre ting samtidigt
(fx. noget transcoding) går det ud over afspilningen. Så derfor kunne jeg
godt tænke mig at flytte afspilningen fra CPU'en til pvr'erens
mpeg-dekoder.

Bjarne