automounter
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 18-10-05 10:05

Jeg har et share på en samba server som mountes på min linux maskine fra
automount med følgende (debian testing):

music -fstype=smbfs,username=mikkel,password=xxxx,uid=1000,gid=1000
://server/music

Nogle som har et bud på hvorfor det share bliver mount med nobody.nobody
som bruger/gruppe ?

Den får nøjagtig de samme rettigheder som på serveren inkl. uid/gid ?

Jeg derfor sat uid=1000,gid=1000 som er min egen bruger lokalt...

Jeg forstår det ikke. For mig at se virker det som en fejl?

nogle forslag til hvad der er galt ?

Hilsen Mikkel

From: Mikkel Bundgaard
Replace "invalid" with "dk" in address
homepage: http://www.notfound.dk/main/index.html?page=usenet

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-10-05 11:20

On Tue, 18 Oct 2005 11:05:16 +0200, Mikkel Bundgaard wrote:

> music -fstype=smbfs,username=mikkel,password=xxxx,uid=1000,gid=1000
> ://server/music
>

> Jeg forstår det ikke. For mig at se virker det som en fejl?
>
> nogle forslag til hvad der er galt ?

Mig bekendt vil smbfs opføre sig som vfat. vfat giver ikke mulighed for
bruger/gruppe rettigheder. Har du prøvet med cifs?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 18-10-05 11:40

> Mig bekendt vil smbfs opføre sig som vfat. vfat giver ikke mulighed for
> bruger/gruppe rettigheder. Har du prøvet med cifs?

præcis det samme med cifs... Det er netop derfor jeg specifikt sætter
gid,uid på. Men der virker som om det ignoreres fuldstændigt

/mikkel

From: Mikkel Bundgaard

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 18-10-05 11:38

Mikkel Bundgaard <mikkel@notfound.invalid> hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

> [...]
>
> Jeg derfor sat uid=1000,gid=1000 som er min egen bruger lokalt...
>
> Jeg forstår det ikke. For mig at se virker det som en fejl?

Din samba server understøtter sandsynligvis POSIX extensions. Du kan
slå det fra på serveren - jeg ved ikke om man kan få smbfs til at køre
uden POSIX extensions...

/Rasmus

Finally someone more paranoid than me...

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 18-10-05 20:49

> Din samba server understøtter sandsynligvis POSIX extensions. Du kan
> slå det fra på serveren - jeg ved ikke om man kan få smbfs til at køre
> uden POSIX extensions...

Hmmm det ville jo være mere interessant om smbfs/cifs blot ignorede
det... Men thanx anyways... Nu har jeg noget mere jeg kan lede efter :)

/mikkel

From: Mikkel Bundgaard