[Ubuntu 5.10] Xorg skærmopløsning ikke hel~
Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 18-10-05 06:08

Hejsa.

Efter en opgradering af min Ubuntu fra Hoary til Breezy, har jeg fået
et problem med Xorg. Den vil ikke længere sætte den korrekte
skærmopløsning, der for mig er 1280x800, den vil kun sætte den til
1280x768!

Jeg har prøvet forskellige ting:
1. Sikre mig at xorg.conf havde "1280x800" som valgmulighed under
displays. Men det havde den automatisk.
2. Prøvet at fjerne alle andre valgmuligheder for skærmopløsninger,
så den kun havde 1280x800 at vælge.
3. Kørt "dpkg-reconfigure xserver-xorg". Den finder ud af at skærmens
max-opløsning er "1280x800". Og sætter den til at være det pr.
default i xorg.conf.
4. Søgt på nettet ang. evt. problemløsninger. Flere har fået et
tilsvarende problem fjernet ved at køre et "855resolution" script. Men
dette virker heller ikke for mig.

- Mit grafikkort er ATI-Radeon 9700 Mobility.
- Xorg driveren er "fglrx" i den nyeste version fra Ubuntu repository.
- Computeren er en Fujitsu-Siemens AMILO M1425 (bærbar).

Du kan se xorg.conf her:
http://www.sjl.dk/download/xorg.conf.txt

Du kan se Xorg.0.log her:
http://www.sjl.dk/download/Xorg.0.log.txt

Det interessante er jo, at det har virket før jeg opgraderede, så jeg
antager at det er en forkert indstilling et eller andet sted.

Er der nogle der ved, hvad der evt. kan være gået galt?

Venlig hilsen
Søren
--
http://www.sjl.dk/