Debian og nyere kerner
Fra : Jacob Larsen

Dato : 15-10-05 13:55

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-10-05 14:58

On Sat, 15 Oct 2005 14:54:32 +0200, Jacob Larsen wrote:

> Nogen forslag? Evt. bare til et af problemerne, da jeg bare skal bruge
> en kerne der virker.

Du kunne tilføje dette respository til din sources.list:
http://bach.hpc2n.umu.se/debian-amd64/

Det er det officielle sted for udvikling af amd-64. De har debianpakker
for 2.6.10 - 2.6.12 både i stable, testing, unstable og experimental

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 15-10-05 15:41

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-10-05 16:01

On Sat, 15 Oct 2005 16:41:08 +0200, Jacob Larsen wrote:

> Det er nu bare det svenske mirror. Og det er det jeg bruger. Men jeg var
> lige en tur på packages.debian.org. Og der fandt jeg ud af at grunden
> til at jeg ikke kunne finde kernel-source-2.6.12 er at den hedder
> linux-source-2.6.12. Jeg vil lige prøve at se om det er en kerne der
> virker lidt bedre.

Jep, og kernel-image hedder nu linux-image

> Et tillægsspørgsmål: kan jeg trække en .config fil ud af en kerne der
> ikke kører? Den er compileret med .config support, men jeg er ikke
> sikker på at det virker på kerner der ikke kører.

Det kan du ikke, da tilgangen til config sker gennem /proc. Det er da
heller ikke noget problem, da der burde ligge en kopi af .config i /boot.
Se efter /boot/config<kerneversion>

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 15-10-05 21:06

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-10-05 22:16

On Sat, 15 Oct 2005 22:06:13 +0200, Jacob Larsen wrote:

> Nu har jeg så fået bygget mig en ny kerne. Men det ser ud til at der er
> andre problemer med mit system. Når jeg logger ind i gnome får jeg en
> terminal, og beskeden: "There was an error creating the child process
> for this terminal". Er der et eller andet der kan give problemer når man
> går fra kerne 2.6.11 til 2.6.12? Det skal måske siges at jeg har været
> ved at lege med gcc-4.0 versionen af debian amd64, men jeg har
> geninstalleret samtlige pakker fra det almindelige repository, så den
> skulle være i orden.

Den fejl forstår jeg ikke. Jeg har selv en 2.6.13-kerne fra Debian
Unstable, og har fulgt den slagne vej fra 2.6.3 til 2.6.13 uden problemer.
Jeg hælder mere til, at der er en fejl i dit gnome. Hvad for du af output
fra følgende:
dpkg -s gnome-session

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 15-10-05 23:13

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-10-05 00:54

On Sun, 16 Oct 2005 00:12:49 +0200, Jacob Larsen wrote:

> Har ikke lige mulighed for direkte copy-paste. Ved ikke lige hvad du
dpkg -s gnome-session > info.txt skulle kunne gøre det.
> efterlyser, men under status står der install ok installed. Versionen
> er 2.10.0-8. Og det virker som sagt med den kerne 2.6.11 jeg har
> liggende.

Jeg har samme version, så jeg har ikke flere bud.
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen