Debian til amd64
Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-10-05 06:24

http://www.debian.org/CD/http-ftp/index.da.html har jeg fundet udaf at
Debian findes til amd64 i testing, og unstable.
Hvilken af dem skal man bruge?
Er der nogen der VED om Xen er med i en af dem?
Evt hvilken anden dist. i amd64 udgave den er med i?
Jeg fortrækker at installere det som rpm eller deb pakke, frem for at hente
kilden og compile selv,,,

Ivar Madsen

Fra : Claus

Dato : 11-10-05 07:09

Ivar Madsen wrote:
> [...]
> Evt hvilken anden dist. i amd64 udgave den er med i?
> Jeg fortrækker at installere det som rpm eller deb pakke, frem for at hente

Den skulle være med som standard på opensuse 10.

Hilsen Claus

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 16-10-05 21:47

Ivar Madsen <spam.news.cc@milli.dk> hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

> På http://www.debian.org/CD/http-ftp/index.da.html har jeg fundet udaf at
> Debian findes til amd64 i testing, og unstable.
> Hvilken af dem skal man bruge?

Amd64 er endnu ikke en officiel port af Debian. I øjeblikket kører
Debians amd64-projekt sideløbende - en eller anden dag bliver det
selvfølgelig integreret i testing og unstable.

Amd64 findes både som stable, testing og unstable:

http://www.debian.org/ports/amd64/

> Er der nogen der VED om Xen er med i en af dem?

Hvis det findes i den officielle Debian, findes den næsten helt
sikkert også i amd64.

/Rasmus

Programming is a race between programmers, who try and make more and
more idiot-proof software, and universe, which produces more and more
remarkable idiots.
Until now, universe leads the race.
- R. Cooka
----------------------------------------------[ moffe at zz9 dot dk ] --

Fra : Ivar Madsen

Dato : 16-10-05 21:59

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> [...]
> http://www.debian.org/ports/amd64/
> Hvis det findes i den officielle Debian, findes den næsten helt

Og så er det at jeg aldrig har forstået hvad der er testing, og unstable.
Jeg har forstået at den ene er der hvor helt nyskrevne pakker (eller
rettelser i dem) lægges, og hvis ikke der er fundet fejl i dem i løbet af
en fast tid, så flyttes de over i den anden, men hvilken er hvad?

Ivar Madsen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 16-10-05 22:04

On Sun, 16 Oct 2005 22:58:45 +0200, Ivar wrote:

> [...]
> pakker (eller rettelser i dem) lægges, og hvis ikke der er fundet
> fejl i dem i løbet af en fast tid, så flyttes de over i den anden,

Pakkerne bevæger sig fra unstable til testing.

På passende tidspunkter, , bliver testing så lavet om til stable.

For at gøre det lidt mere forvirrende findes også experimental, som
benyttes før unstable, nogle gange.

Aldersmæssigt er der altså følgende ordning:

experimental > unstable > testing > stable > oldstable

Den lange forklaring kan læses her, på dansk:

<http://www.debian.org/releases/index.da.html>

Mvh.

--
"Du danser godt, men ude af takt" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk