scsi tape station ?
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 09-10-05 01:06

Hej NG

JEg har lige sat et Adaptec scsi kort i min server og sat en hp båndstation
på, scsi controlleren kan godt finde stationen, men hvordan kopiere jeg mine
backupper ud på båndene ? ... kræver det speciel software ... eller bliver
båndet mountet ligesom en disk ?

hvis der skal software til, nogen der kan anbefale noget ?

Jacob

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 09-10-05 09:09

glemte lige at skrive, at jeg kører red hat enterprise ws 3

Jacob

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 09-10-05 10:05

"Jacob d'Andrade" <jacob@thezub.dk> writes:

> [...]

Det er faktisk den tiltænkte funktion for "tar" (Tape ARchive).

Find ud af hvilken fil som er tilknyttet båndstationen (dmesg er som
regel god til den slags) og brug den som argumentet til "-f".
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Kent Friis

Dato : 09-10-05 09:49

Den Sun, 9 Oct 2005 02:05:56 +0200 skrev Jacob d'Andrade:
> [...]
> båndet mountet ligesom en disk ?
>
> hvis der skal software til, nogen der kan anbefale noget ?

fx

tar cf /dev/st0 $HOME

Mvh
Kent