IM client
Fra : Lasse S Hansen - Las~

Dato : 01-10-05 19:11

Leder efter en go IM client til linux

Har før benyttet Centericq & gaim.

Men har ikke rigtig ledt efter andre, da de to clienter har fungeret
fint indtil videre.

Har også brugt bitlbee igennem irssi og Mirc, som også er ganske smart
hvis man køre irssi og bitlbee i en screen på en server...

Måske nogen som er bedre? Hvad kan anbefales?

--

Med Venlig Hilsen

Lasse S Hansen - LasseNOSPAM@eoe.dk
Skive, Denmark - Http://eoe.dk/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-10-05 19:29

On Sat, 01 Oct 2005 20:11:14 +0200, Lasse S Hansen - LasseNOSPAM@eoe.dk
wrote:

> Måske nogen som er bedre? Hvad kan anbefales?
kopete. Håndterer mig bekendt alle kendte IM-protokoller.
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 01-10-05 19:23

> [...]

> hvis man køre irssi og bitlbee i en screen på en server...
>
> Måske nogen som er bedre? Hvad kan anbefales?

Det kommer jo lidt an på hvilke(t) netværk du benytter. Jeg bruger gaim og
synes den fungerer udemærket. Ud af dem jeg har prøvet er det ihvertfald
den bedste.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 01-10-05 22:03

Lasse S Hansen - LasseNOSPAM@eoe.dk <LasseNOSPAM@eoe.dk> wrote:

> Måske nogen som er bedre? Hvad kan anbefales?

Din kravspec er lidt tynd, men hvis du kører X er GAIM (efter min
mening) et godt valg. Jeg bruger den både i Windows og Linux, blandt
andet fordi den understøtter Sametime.

Allan Joergensen

"Never trust anything you can eat." - Dragon Proverb

Fra : Lasse S Hansen - Las~

Dato : 02-10-05 15:18

Allan Joergensen wrote:

> Din kravspec er lidt tynd, men hvis du kører X er GAIM (efter min
> mening) et godt valg. Jeg bruger den både i Windows og Linux, blandt
> andet fordi den understøtter Sametime.
>
> mvh

Har heller ikke så store krav, ville bare høre om der var andre gode
clienter som folk kunne anbefale...

Men indtil videre må det siges at gaim sku være den bedste til opgaven.

Fra : Martin Schultz

Dato : 02-10-05 15:27

Lasse S Hansen - LasseNOSPAM@eoe.dk <LasseNOSPAM@eoe.dk> skrev 2005-10-02:

> Har heller ikke så store krav, ville bare høre om der var andre gode
> clienter som folk kunne anbefale...
>
> Men indtil videre må det siges at gaim sku være den bedste til opgaven.

kontact er også pænt god.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 02-10-05 18:59

Lasse S Hansen skrev:

> Leder efter en go IM client til linux

`talk` er den ultimative »IM client«. Ingen af de andre såkaldte
lige så alvorligt.

Jacob
--
»Hans og PHP er en god kombination«

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-10-05 09:42

"Lasse S Hansen - LasseNOSPAM@eoe.dk" <LasseNOSPAM@eoe.dk> writes:

> Leder efter en go IM client til linux

Jabber-klienten Psi kan anbefales. De fleste Jabber-servere har
transporter til ICQ/MSN/AOL etc., så du også kan snakke med folk der
bruger de netværk.
,----
`----

--