Hvilken Linux begynder bog kan i anbefale?
Fra : helskov

Dato : 27-09-05 22:24

Hej

Jeg har installeret Mandriva på min Pc for godt en uge siden.
Har fået alt op at køre. Pånær min SPdif udgang og mit TVout.
Har besluttet at nu vil jeg altså lære linux at kende.
Jeg har godt nok været på noget HP unix kursus for et år siden men har
ikke brugt noget siden så jeg er sq helt blank igen. Har dog bøgerne.
Men har i ikke en god bog der kan anbefales til en nybegynder?
Helt en billig og letlæselig på dansk hvis det findes.

Fra : Steen Suder, Privat

Dato : 27-09-05 22:29

helskov wrote:

<KLIP>

> Men har i ikke en god bog der kan anbefales til en nybegynder?
> Helt en billig og letlæselig på dansk hvis det findes.

Det må blive:
<http://www.linuxbog.dk/>.

--
Steen Suder

Fra : helskov

Dato : 27-09-05 22:31

Hmmm der er jo en hel del bøger.
Nogle du kan anbefale af dem?

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 27-09-05 23:19

helskov wrote:

> Hmmm der er jo en hel del bøger.
> Nogle du kan anbefale af dem?

De dækker hvert deres emne (Der kan dog sagtens være overlap). Hvis du
ikke kan finde ud af hvilken du skal kigge i så prøv eventuelt at bruge
søgefunktionen. Jeg tror dog ikke de vil fortælle dig noget om dine
problemer med spdif og tv-out. Her har du nok større held med at søge på
linux spdif navnet-på-dit-lydkort
på google (navnet-på-dit-lydkort skal muligvis kun være den primære chip
derpå)

tilsvarende med tv-out.

mvh Andreas

Fra : COZ

Dato : 28-09-05 08:07

Steen Suder, Privat wrote:
> helskov wrote:
>
> <KLIP>

> Det må blive:
> <http://www.linuxbog.dk/>.

Bliver disse bøger stadig vedligeholdt?
De er vist ikke opdaterede...

/C

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 28-09-05 10:02

In <433a4107$0$49009$14726298@news.sunsite.dk> COZ <dffgd@dgkjhgf.com> writes:

>Bliver disse bøger stadig vedligeholdt?
>De er vist ikke opdaterede...

Opdateret ? options til ls og grep aendrer sig ikke saa tit.

/Martin

Fra : david

Dato : 28-09-05 09:08

> Men har i ikke en god bog der kan anbefales til en nybegynder?
> Helt en billig og letlæselig på dansk hvis det findes.

Jeg kan varmt anbefale bogen "UNIX" som det forhenværende IDG forlag udgav
den koster heller ikke for meget og er god til at skabe en basal forståelse
for fil-stuktur, rettigheder og kommer også ind på en masse andre ting så
som shell scripting.

http://libris.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-322-3

// David

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 28-09-05 09:27

COZ <dffgd@dgkjhgf.com> writes:

> Bliver disse bøger stadig vedligeholdt?

Ikke særlig voldsomt.

> De er vist ikke opdaterede...

<http://cvs.linuxbog.dk/> indeholder de »opdaterede« udgaver. Men
selv disse udgaver bliver der ikke arbejdet nok på.

Hvis der er nogen der føler de kan gøre en indsats, så er de velkomne
til at sende rettelser til redaktionsgruppen (<linuxbog@sslug.dk>).
Hvis man har interesse for at lave mere end blot at komme med en
enkelt rettelse, så er det også muligt at få direkte adgang til
CVS-arkivet.

Jacob
--
»... meget nemmere, hvis du ville huske at spørre om det,
som jég svarer på!« -- Divus Madsen, exam.gud

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 28-09-05 10:38

Martin Moller Pedersen skrev:

> Opdateret ? options til ls og grep aendrer sig ikke saa tit.

Nej, men der er andre af bøgerne der bør opdateres af og til. For
eksempel bør dem om installation opdateres når der udkommer nye
udgaver af de omtalte distributioner. Og på et område som lyd- og
billedafspilning er der vist stadig ting der ændrer sig af og til.

Jacob
--
»By becoming continuous, war has fundamentally changed its character.
In past ages, a war, almost by definition, was something that sooner