sftp på port 21
Fra : Max Andersen

Dato : 27-09-05 09:45

Hejsa,

ligesom der i ssh kan angives en port at connecte til med f.eks:

ssh user@host -p21

Så der køres sftp på port 21, kan man så gøre det samme med en sftp klient?

Jeg har prøvet UDEN at redigere i ssh filen med:

sftp user@host -p21

men får en disconnect.

Kan man ikke angive en port på commandline?

Jeg kan se i ssh_config at jeg kan rette porten fra 22 til 21 og så
virker det, men jeg synes det virker lidt tåbligt, hvis jeg skal rette i
filen hver gang.

Max

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 27-09-05 09:55

Max Andersen wrote:
> [...]
>
> sftp user@host -p21
>
> men får en disconnect.
>
> Kan man ikke angive en port på commandline?

sftp -o Port=<portfoo> <hostfoo>

rtfm sftp(1)

Fra : Max Andersen

Dato : 27-09-05 09:59

Ole Guldberg Jensen wrote:

> sftp -o Port=<portfoo> <hostfoo>
>
> rtfm sftp(1)

ahh, jeg skimmede kun toppen af man siden for at se om der var en port
ligesom i ssh, men den skjulte sig under options.

Tak for belæringen

Max

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 27-09-05 12:26

On Tue, 27 Sep 2005 10:45:15 +0200, Max wrote:

> [...]

> Jeg kan se i ssh_config at jeg kan rette porten fra 22 til 21 og så
> virker det, men jeg synes det virker lidt tåbligt, hvis jeg skal rette i

Måske du kan bruge -o 'det du ellers ville skrive i ssh_config' ?

Sagt på en anden måde: RTFM:

" -o ssh_option
Can be used to pass options to ssh in the format used in
ssh_config(5). This is useful for specifying options for which
there is no separate sftp command-line flag. For example, to
specify an alternate port use: sftp -oPort=24. For full details
of the options listed below, and their possible values, see
ssh_config(5)."

- man sftp(1)

Mvh.

--
"Emacs is like a laser guided missile. It only has to Adam Sjøgren
be slight mis-configured to ruin your whole day." asjo@koldfront.dk

Fra : Max Andersen

Dato : 27-09-05 19:28

Adam Sjøgren wrote:
> Sagt på en anden måde: RTFM:

Det var da helvedes. Her sidder man roligt og overser et punkt i en
man-side(fordi den har det som option istedet for ssh, som har det som
en decideret parameter) og bliver slagtet endda 2 gange i samme tråd,
blandt spørgsmål som 'hvilken linux-dist er bedst for mig'...

Det var lige godt satans. For helvede da også.

Så mangler vi bare lige en mere RTFM, så er det alle gode gange 3.

Max

Fra : Sune Vuorela

Dato : 27-09-05 19:43

On 2005-09-27, Max Andersen <max@militant.dk> wrote:
> Så mangler vi bare lige en mere RTFM, så er det alle gode gange 3.

RTFM!

(Tilfreds?)

;)

--
Sune

Fra : Max Andersen

Dato : 27-09-05 21:11

Sune Vuorela wrote:

> RTFM!
>
> (Tilfreds?)
>
> ;)

Sådan skal det lyde. :)

Så må jeg lige finde en ny man side at tærske igennem. Den anden er
blevet mindre spændende 3die gang.

Max

Fra : Sune Vuorela

Dato : 27-09-05 21:17

On 2005-09-27, Max Andersen <max@militant.dk> wrote:
> Så må jeg lige finde en ny man side at tærske igennem. Den anden er
> blevet mindre spændende 3die gang.

Tag mplayers manside - så er der læsning nok til det næste lang estykke
tid - og jeg kunne godt tænke mig et referat

--
Sune

Fra : Max Andersen

Dato : 27-09-05 21:37

Sune Vuorela wrote:

> Tag mplayers manside - så er der læsning nok til det næste lang estykke
> tid - og jeg kunne godt tænke mig et referat

Den er godt nok uhyggelig lang. Jeg er dog overbevist om at KISS
udviklingsafdeling kan give et fuldt resume af hovedpunkterne af mplayer

Max

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 28-09-05 10:01

In <4339a741$0$38712$edfadb0f@dread12.news.tele.dk> Max Andersen <max@militant.dk> writes:

>Sådan skal det lyde. :)

>Så må jeg lige finde en ny man side at tærske igennem. Den anden er
>blevet mindre spændende 3die gang.

Jeg skrev engang i 1992 man nn ud til en matrix-printer.
Der kom vistnok 96 sider ud og det tog laaang tid.

/Martin