Importere nyhedsgrupper og indlæg i INN2
Fra : Kristoffer Mads Søre~

Dato : 27-09-05 07:53

Hej Gruppe,

Vi har været igang med at flytte en INN2 (installeret på en woody) fra
vores primære servere og ud til en mindre server. I den forbindelse
ville det være rart hvis vi kunne beholde vores allerede skrevne indlæg
i serveren.

Desværre har vi ikke kunnet finde en formaliseret måde at gøre dette på,
og ethvert forsøg på tvinge datafilerne på plads, giver godtnok den
korrekte oversigt af nyhedsgrupper+indlæg, men vil man læse et af dem
får man "Bad article number" præsenteret istedet.

Håber i kan hjælpe.

--

Med venlig hilsen,
Kristoffer Mads Sørensen

Fra : Peter Makholm

Dato : 27-09-05 08:10

Kristoffer Mads Sørensen <no-spam@oek.dk> writes:

> [...]
> den korrekte oversigt af nyhedsgrupper+indlæg, men vil man læse et af
> dem får man "Bad article number" præsenteret istedet.

Har I kørt en 'makehistory -O'. Det plejer at være en god ide hvis man
piller for meget ved ens spool.

--
Peter Makholm | Emacs is the only modern general-purpose
peter@makholm.net | operating system that doesn't multitask

Fra : Kristoffer Mads Søre~

Dato : 27-09-05 08:40

Peter Makholm wrote:
> Har I kørt en 'makehistory -O'. Det plejer at være en god ide hvis man
> piller for meget ved ens spool.

Hej Peter,

Mange tak for rådet - jeg havde helt glemt makehistory.

Kan du i samme åndedrag anbefale et godt webinterface til at læse
nyhedsgrupper med?

--

Med venlig hilsen,
Kristoffer Mads Sørensen

Fra : Peter Makholm

Dato : 27-09-05 09:16

Kristoffer Mads Sørensen <no-spam@oek.dk> writes:

> Kan du i samme åndedrag anbefale et godt webinterface til at læse
> nyhedsgrupper med?

Nej, men dem jeg kender der bruger sådan noget bruger vist udelukkende
News-Portal (http://florian-amrhein.de/newsportal/)

--
Peter Makholm | I have no caps-lock but I must scream...
peter@makholm.net | -- Greg

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 27-09-05 08:42

Kristoffer Mads Sørensen skrev:

> [...]
> den korrekte oversigt af nyhedsgrupper+indlæg, men vil man læse et
> af dem får man "Bad article number" præsenteret istedet.

Har I overvejet at bruge Suck til at overføre artiklerne i stedet for
at kopiere dem over i hånden?

Er I sikre på at opsætningsfilerne peger på samme arkivformat m.m.?

Har I overvejet om det der mangler er at køre `makehistory` eller
noget i den stil?

Jacob
--
"... there may be many others,
but they haven't been discovered" -- Tom Lehrer

Fra : Kristoffer Mads Søre~

Dato : 28-09-05 08:44

Jacob Sparre Andersen wrote:

> Har I overvejet at bruge Suck til at overføre artiklerne i stedet for
> at kopiere dem over i hånden?

Vil suck kopiere postingtiden også, således at de er tilbagedateret?

--

Med venlig hilsen,
Kristoffer Mads Sørensen

Fra : Peter Makholm

Dato : 28-09-05 09:03

Kristoffer Mads Sørensen <no-spam@oek.dk> writes:

> Vil suck kopiere postingtiden også, således at de er tilbagedateret?

Ja, suck vil beholde Date-headeren, men ikke NNTP-Posting-Date og en
række andre specielle billeder. Men inn vil vist nok brokke sig hvis
man poster indlæg der er dateret for langt tilbage.

--
Peter Makholm | Det sae banken osse: Hvis du overhovet vil have noen
peter@makholm.net | glæde af din fremtid ska du ikke vente til i morgen.

Fra : Kristoffer Mads Søre~

Dato : 28-09-05 11:03

Peter Makholm wrote:
> [...]
> række andre specielle billeder. Men inn vil vist nok brokke sig hvis
> man poster indlæg der er dateret for langt tilbage.

Vil så ikke komme an på hvilken newsreader brugeren har, om der bliver
sorteret efter posting-dato eller header-datoen - hvis der er stor
forskel på disse kunne jeg forestille mig at det kunne blive noget rod.

Er dette tilfældet?

--

Med venlig hilsen,
Kristoffer Mads Sørensen

Fra : Kristoffer Mads Søre~

Dato : 28-09-05 19:21

Peter Makholm wrote:
> Ja, suck vil beholde Date-headeren, men ikke NNTP-Posting-Date og en
> række andre specielle billeder. Men inn vil vist nok brokke sig hvis
> man poster indlæg der er dateret for langt tilbage.

Vi er nu imidlertidig stødt på et andet problem - vores gamle NNTP
server (inn) kan ikke startes længere, dvs. der skal kopieres manuelt
over. Dvs. ingen suck :(

--

Med venlig hilsen,
Kristoffer Mads Sørensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-09-05 08:56

<http://florian-amrhein.de/newsportal/> fungerer ganske fint.
--
mvh Jes Vestervang @ Debian Sid

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-09-05 17:00

Kristoffer Mads Sørensen <no-spam@oek.dk> writes:

> Kan du i samme åndedrag anbefale et godt webinterface til at læse
> nyhedsgrupper med?

Folk anbefaler Newsportal, og jeg bruger den også selv på
<http://news.dkfritidmotorcykel.dk/>, som har omkring 100.000 hits om
måneden.

Skulle jeg sætte noget op, som jeg selv skulle gide at bruge tror jeg
dog at jeg ville kigge lidt mere på loom, også selv om den nok er
noget mere besværlig at få i luften. Læs mere om loom på
<http://loom.gmane.org/> og prøv den på <http://news.gmane.org/>.

--
Jacob - www.bunk.cc
Would you care to view the ruins of my good intentions?