MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvordan laves en bat fil
Fra : Ukendt

Dato : 29-10-05 23:34

Hvordan laver jeg nemmest en bat fil til at slukke
min pc på en eller anden dato

Det vil være planlagte opgaver der skal køre filen
Har prøvet at søge på google men er ikke blevet ret meget klogere

Windows xp sp2
--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-10-05 23:51

Anders Pedersen wrote:

> Hvordan laver jeg nemmest en bat fil til at slukke
> min pc på en eller anden dato
>
> Det vil være planlagte opgaver der skal køre filen
> Har prøvet at søge på google men er ikke blevet ret meget klogere

Du kan bruge shutdown kommandoen/programmet til at slukke.
Den er standard på XP.

Hvis du kører "shutdown -?" får du at vide hvordan man bruger den:

"Format: shutdown [-i | -l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\computernavn] [-t xx]
[-c "kommentar"] [-d up:xx:yy]

Ingen argumenter Viser denne meddelelse (samme som -?)
-i Viser GUI-grænseflade, skal være første
indstilling
-l Logger af (kan ikke bruges med
indstillingen -m)
-s Lukker computeren
-r Lukker og genstarter computeren
-a Afbryder lukning af systemet
-m \\computernavn Fjerncomputeren skal
lukkes/genstartes/afbrydes
-t xx Angiver timeout for lukning til xx sekunder
-c "kommentar" Lukker kommentar (maksimalt 127 tegn)
-f Gennemtvinger lukning af programmer,
der kører,
uden varsel
-d [u][p]:xx:yy Årsagskoden for lukningen
u er brugerkode
p er en planlagt lukkekode
xx er hovedårsagskoden
(positivt heltal mindre end 256)
yy er den mindre årsagskode
(positivt heltal mindre end 65536)"

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard