MS Windows
briani 27239
Skærmen er sort
Fra : ikj

Dato : 29-10-05 09:52

Jeg spurgte om følgende den 23.oktober og fik 2 svar som jeg har afprøvet
uden det hjalp

Min datter har en lidt ældre og indtil nu velfungerende PC og pludselig
virker skærmen ikke mere.
Ved opstart forbliver bliver skærmen sort

Har forsøgt med at rengøre (viskelæder) skærmkortets stik....forsøgt med et
andet skærmkort.....forsøgt med en anden skærm men begge skærme forbliver
sorte
Skærmen(es) kontrollampe starter grøn men går hurtigt over i gul/orange

PCèn er installeret med Windows 98SE

Er der nogen der ved, har et bud på, hvad man kan gøre ved problemet og
koncentrere sig om.

Hilsen Birgitte`s far

Fra : Denn!s H

Dato : 29-10-05 10:21

"ikj" <iverkurtsletdette@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved, har et bud på, hvad man kan gøre ved problemet og
> koncentrere sig om.

Prøv at reset BIOS

--

vh
Denn!s H

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-10-05 11:33

Den 29-10-05 10.52 skrev ikj følgende:

> Ved opstart forbliver bliver skærmen sort

Mit gæt er, at bundkortet er gået. Kan du høre, om computeren arbejder
som normalt, fx om harddisken kører?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå stegt lever: Sunbird hjælper dig med at huske bryllupsdagen.

Fra : Monty \(7000\)

Dato : 29-10-05 12:35

> Skærmen(es) kontrollampe starter grøn men går hurtigt over i gul/orange

Det tyder på at skærmen ikke får et signal fra computeren til at starte op.
Det behøves ikke at betyde at dit bundkort er brændt sammen. Hvis du kan
høre at maskinen starter op er det ikke der fejlen ligger.

Prøv at åbne din computer og se om dit grafikkort sidder ordentlig fast i
sit slot. Jeg har flere gange prøvet med at den var sort og så viste det sig
at selve grafikkortet havde løsnet sig lidt og da det blev trykket ordentlig
fast var det løst.

Monty

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 29-10-05 10:13

> [...]
>
> PCèn er installeret med Windows 98SE
>
> Er der nogen der ved, har et bud på, hvad man kan gøre ved problemet og

Umidelbart ville jeg sige skærmkort, men nu har du jo prøvet med et andet,
så lige et par spørgsmål siger PC'en noget under POST'en BIOS koder f.eks
for defekt skærmkort, starter PC'en i det hele taget op er der HD aktivitet
eller windows lyd ved start af win.???
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : ikj

Dato : 29-10-05 18:05

> Min datter har en lidt ældre og indtil nu velfungerende PC og pludselig
> virker skærmen ikke mere.
> Ved opstart forbliver bliver skærmen sort
>
> Tak for alle svarene

Nu har jeg sort skærm på PCen og kan ikke se hvad der foregår, der er heller
ingen lyde fra PC ud over hvad som lyder som normal opstart og lyd under
kørsel men ingen windows lyde men HD lyder normal.

Jeg har prøvet at fjerne/genindsætte batteriet på bundkortet og har som
nævnt tidligere, haft kortet ude flere gange for grundig rensning , prøvet
et andet kort, prøvet en anden skærm.... uden resultat. Skærm er sort.

Problemet ser ud til at overstige mine evner men tak for alle svarene

Fra : Lyhn

Dato : 29-10-05 20:24

ikj wrote:

> Er der nogen der ved, har et bud på, hvad man kan gøre ved problemet
> og koncentrere sig om.

Du kunne prøve med en anden strømforsyning, f.eks. låne en fra en anden PC
der virker hvis du har mulighed for det så du ikke unødigt går ud og køber
en ny før du har konstateret at det ER strømforsyningen der er defekt. Det
er dog ingen skade til at have en ekstra strømforsyning liggende, det holder
jo ikke evigt det skidt.

Jeg har før været ude for noget ligende hvor blæsere og harddisk startede op
og så skete der ikke mere, det viste sig at det var strømforsyningen der var
defekt.

Fra : silent

Dato : 30-10-05 21:40

prøv at starte i fejlsikret tilstand,måske nogen har pillet : ) ved din
skærmopløsning

Fra : ikj

Dato : 29-10-05 21:00

> Ved opstart forbliver bliver skærmen sort

Nu virker PC/Skærm igen

Jeg fik så mange svar og flere forskellige måder på at undersøge
fejlårsagen, så derfor, som sidste chance, skilte jeg alle løse stik,
pillede de to Ram moduler ud og satte dem tilbage igen.

Til min overraskelse virkede det hele igen ved opstart.

Jeg har mistanke om at Ram modulerne har været årsagen til problemet.

Tak til alle, også tak til det sidste indlæg, dog strømforsyningen har været
i u-du og blev skiftet for mindre end et år siden

Mvh Birgittes far