MS Windows
briani 27239
xp på flere computere i husstanden
Fra : Winther

Dato : 27-10-05 15:32

Måske et dumt spørgsmål, må xp installeres på flere computere i husstanden?
Vi har 3

Fra : Holst

Dato : 27-10-05 15:40

Winther wrote:

> Måske et dumt spørgsmål, må xp installeres på flere computere i husstanden?
> Vi har 3

Ja, der er ingen begrænsning på antallet af computere, der kører XP, i
en husstand.

Fra : Winther

Dato : 27-10-05 15:49

"Holst" <newsoct05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, der er ingen begrænsning på antallet af computere, der kører XP, i
> en husstand.

Jeg synes bare jeg på et tidspunkt læste om nogle begrænsninger for hvor
mange gange den kunne installeres på lovlig vis altså...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-10-05 16:03

Winther skrev:

>Jeg synes bare jeg på et tidspunkt læste om nogle begrænsninger for hvor
>mange gange den kunne installeres på lovlig vis altså...

Du skal bare have en licens for hver computer.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Søren Blom

Dato : 27-10-05 15:53

"Holst" <newsoct05@shelter.dk> skrev

> Ja, der er ingen begrænsning på antallet af computere, der kører XP, i en
> husstand.

Men det hedder stadig een licens pr. computer, hvilket vil sige, har du tre
computer, så er skal der tre licenser til, prøv at læs vilkårene hvis man er
i tvivl.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Holst

Dato : 27-10-05 16:01

Søren Blom wrote:

> Men det hedder stadig een licens pr. computer, hvilket vil sige, har du tre
> computer, så er skal der tre licenser til, prøv at læs vilkårene hvis man er
> i tvivl.

Ja, men det var ikke det, der blev spurgt om.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-10-05 15:55

Den 27-10-05 16.31 skrev Winther følgende:
> Måske et dumt spørgsmål, må xp installeres på flere computere i husstanden?
> Vi har 3

Øv, Holst var for hurtig...

Til gengæld er der grænse for, hvor mange computere du må installere et
enkelt eksemplar af XP på: 1 (ad gangen, og forudsat det ikke er en
OEM-version).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan skræddersyr du startmenuen.

Fra : Winther

Dato : 27-10-05 16:29

> Øv, Holst var for hurtig...
>
> Til gengæld er der grænse for, hvor mange computere du må installere et
> enkelt eksemplar af XP på: 1 (ad gangen, og forudsat det ikke er en
> OEM-version).

så hvis vi lovligt skal køre med 3 versioner, er det så 3x fuld pris?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-10-05 17:06

Den 27-10-05 17.28 skrev Winther følgende:

> så hvis vi lovligt skal køre med 3 versioner, er det så 3x fuld pris?

Ja. Der kan være andre betingelser for andre programmer, fx er det vist
lovligt at installere Office-pakken på mere end en computer ad gangen.
Men med XP skal der købes et eksemplar til hver computer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-10-05 19:12

Kim Ludvigsen skrev:

>Ja. Der kan være andre betingelser for andre programmer, fx er det vist
>lovligt at installere Office-pakken på mere end en computer ad gangen.

Hvis det er Office 2003, så gælder det kun den billigste version,
Home (hvis vi ser bort fra studieversion).
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Åge

Dato : 27-10-05 22:48

"Winther" <Nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> husstanden?

> så hvis vi lovligt skal køre med 3 versioner, er det så 3x fuld pris?

Ja. Som hvis du køber tre biler.

Fra : Winther

Dato : 28-10-05 07:28

"Åge" <Klogesen@åge.dk> skrev i en meddelelse

> "Winther" <Nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> Ja. Som hvis du køber tre biler.

Det er bare nemmere med 3 i samme bil end 3 ved samme pc

Tak for hjælpen

Fra : sls\(2770\)

Dato : 27-10-05 22:40

> Måske et dumt spørgsmål, må xp installeres på flere computere i
> husstanden?
> Vi har 3

http://www.multitech.dk/News/Nyhedsmail%20fra%20MultiTech%20-%20uge%2040

Kig under "Kender du fidusen"
995,- og må installeres på 3 maskiner..

Noghet jeg faldt over..
Er der noger "fusk" i det?

Mvh Sid

Fra : Åge

Dato : 27-10-05 22:49

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

> "Winther" <Nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Nej.

Fra : Holst

Dato : 27-10-05 22:50

sls(2770) wrote:

> http://www.multitech.dk/News/Nyhedsmail%20fra%20MultiTech%20-%20uge%2040

> [...]

Sikkert ikke, men det er jo også Microsoft Office Home Edition og ikke
Microsoft XP, som der blev spurgt til.

Fra : sls\(2770\)

Dato : 28-10-05 07:09

> Sikkert ikke, men det er jo også Microsoft Office Home Edition og ikke
> Microsoft XP, som der blev spurgt til.

Sorry, var lidt træt igår... Havde læst det som Win XP Home &%¤#

Mvh Sid

Fra : Åge

Dato : 27-10-05 22:46

"Winther" <Nobody@home.dk> skrev i en meddelelse
> Måske et dumt spørgsmål, må xp installeres på flere computere i
husstanden?
> Vi har 3

Om du så har 100. Ja. Men du skal købe en XP til hver.