MS Windows
briani 27239
kan ikke styre tidszonen i XP Pro
Fra : Henning Aagaard Niel~

Dato : 25-10-05 17:03

Min XP Pro maskine begynder pludselig at stille om til tidszone Rom,
Sommertid.
Jeg kan godt stille om til (GMT+1.00) København, Stokholm, Oslo, Madrid,
Paris, men selv om jeg klikker Anvend og Ok, så går den tilbage til Rom,
Sommertid???!!!

--
venlig hilsen
Henning Aagaard Nielsen

Fra : René Jensen

Dato : 25-10-05 18:54

Henning Aagaard Nielsen wrote:
> [...]
> Jeg kan godt stille om til (GMT+1.00) København, Stokholm, Oslo, Madrid,
> Paris, men selv om jeg klikker Anvend og Ok, så går den tilbage til Rom,

Er maskinen tilsluttet et domæne, kan det være nogle indstillinger i
group policies på domæne serveren, der nægter ændring af dato og tid.
Bruger du maskinen, som privat bruger, kan det være fordi at du benytter
en konto, der ikke har de rette rettigheder. Dette løses typisk ved at
logge på med administrator kontoen og sætte dato og tid.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Åge

Dato : 25-10-05 21:51

"Henning Aagaard Nielsen" <h.a.nielsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kan godt stille om til (GMT+1.00) København, Stokholm, Oslo, Madrid,
> Paris, men selv om jeg klikker Anvend og Ok, så går den tilbage til Rom,

Hvad er dit problem?

Fra : Denn!s H

Dato : 26-10-05 07:52

> [...]
> Jeg kan godt stille om til (GMT+1.00) København, Stokholm, Oslo, Madrid,
> Paris, men selv om jeg klikker Anvend og Ok, så går den tilbage til Rom,

Tænker at det er samme tidszone(?)

Min urindstilling viser også Rom.

--

vh
Denn!s H

Fra : Henning Aagaard Niel~

Dato : 25-10-05 19:14

Har tænkt det samme, men mit ur viser nu: 25. oktober - kl. 20.10, selv om
det er den 26. og kl. er 16.10???
mvh Henning

Fra : GB

Dato : 26-10-05 18:02

"Henning Aagaard Nielsen" <h.a.nielsen@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Har tænkt det samme, men mit ur viser nu: 25. oktober - kl. 20.10,
> selv om det er den 26. og kl. er 16.10???

Batteriet på bundkortet er måske ved at være "fladt"?

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen