MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Mærkelig fejl under win98
Fra : Monty \(7000\)

Dato : 25-10-05 15:31

Jeg har installeret win98 på en maskine men når jeg prøver at slettet noget
får jeg følgende medd.:

Papirkurvformatet er ugyldigt. Vil du tømme papirkurven?

Hvad er det for noget? Hvad skal jeg gøre her?

Monty

Fra : John

Dato : 25-10-05 16:22

"Monty (7000)" skrev i en meddelelse

> Jeg har installeret win98 på en maskine men når jeg prøver at slettet
> noget får jeg følgende medd.:
>
> Papirkurvformatet er ugyldigt. Vil du tømme papirkurven?
>
> Hvad er det for noget? Hvad skal jeg gøre her?

Underlige og pludselig opståede fejl skyldes ofte virus eller spyware.

Løser scanning for virus og spyware ikke problemet, kan du evt forsøge med
Scandisk. Derudover har win 98 indbygget et glimrende fil-check program.

Microsofts RegClean kan også være en god hjælper:
http://majorgeeks.com/download.php?det=458

Mvh John

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 25-10-05 17:22

John skrev:

> Underlige og pludselig opståede fejl skyldes ofte virus eller spyware.

Og lige netop den beskrevne fejl er ikke så
underlig endda. Den opstår ofte i win98 ved
en nyinstallation første gang men forsøger at
bruge/åbne papirkurven.

> Løser scanning for virus og spyware ikke problemet, kan du evt
> forsøge med Scandisk. Derudover har win 98 indbygget et glimrende
> fil-check program.

Du ser virus og spyware allevegne, hvad med
at sætte dig ind i tingenes rette sammenhæng
og derved blive *meget* klogere.

--
Lars Fragstrup
Vindmøllevingevaskemaskine

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 25-10-05 17:23

Monty (7000) skrev:

> Jeg har installeret win98 på en maskine men når jeg prøver at slettet
> noget får jeg følgende medd.:
>
> Papirkurvformatet er ugyldigt. Vil du tømme papirkurven?
>
> Hvad er det for noget? Hvad skal jeg gøre her?

Det er et ofte opståen problem ved nyinstall. af
win98, og en genstart løser problemet.

Fra : Monty \(7000\)

Dato : 25-10-05 21:18

Jeg takker for svarene

Monty

Fra : GB

Dato : 25-10-05 21:56

"Lars Fragstrup" <not@dk.invalid> skrev i meddelelsen news:435e5bf2$0$3016
$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com:

> Det er et ofte opståen problem ved nyinstall. af
> win98, og en genstart løser problemet.

Jeg har installeret og gen-installeret 98 og 98SE utallige gange i årenes
løb, på mange forskellige maskiner, uden nogensinde at støde ind i det
problem. Er det noget MS Knowledge base skriver om? Har du et link?

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 26-10-05 16:19

GB skrev:

> [...]
> årenes løb, på mange forskellige maskiner, uden nogensinde at støde
> ind i det problem. Er det noget MS Knowledge base skriver om? Har du

Nej, det er ikke i MSK, men jeg har ofte selv været
ude for problemet, både på mine egne maskiner og
på dem jeg har installeret for familie/venner.
Det opstår oftest første gang man vil åbne papir
kurven, enten for at konfigurerer den, eller bare for
at tømme den lige umiddelbart efter install.

Fra : GB

Dato : 26-10-05 18:01

"Lars Fragstrup" <not@dk.invalid> skrev i meddelelsen news:435f9c24$0
$31435$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com:

> [...]
> kurven, enten for at konfigurerer den, eller bare for
> at tømme den lige umiddelbart efter install.

Det lyder meget mystisk. Jeg tror, det er noget du digter. Eller også gør
du underlige ting under installationen. Jeg har aldrig været ude for, at
der er noget som helst i papirkurven umiddelbart efter en installation af
Windows. Så du har nok installeret andre sjove ting, inden du har kigget
på papirkurven.

--
He, who Controls the Spice, Controls the Universe.
The Sleeper Must Awaken!