MS Windows
briani 27239
Fjernskrivebord, netop o.lign.
Fra : Jens Jensen

Dato : 17-10-05 12:10

hej med jer

Jeg mangler et freeware program hvormed jeg kan fjernstyre en windows 98 fra
en windows xp.

Findes det ?

Spørgsmål 2
Hvordan får jeg funktionen fjernskrivebord til at virke når jeg vil styre en
xp der kører via en trådløs router ?

Mvh Jens

Fra : ///M

Dato : 17-10-05 12:39

Jens Jensen wrote:
> hej med jer
>
> Jeg mangler et freeware program hvormed jeg kan fjernstyre en windows
> 98 fra en windows xp.
>
> Findes det ?

VNC

> Spørgsmål 2
> Hvordan får jeg funktionen fjernskrivebord til at virke når jeg vil
> styre en xp der kører via en trådløs router ?

At den kører via trådløs router har intet at sige, men du skal selvfølgelig
tillade traffik at passere gennem routeren. Du skriver ikke om du vil nå din
XP fra udvendig side, eller om der er tale om LAN. Hvis sidstnævnte behøver
du formentlig slet ikke indstille noget i routeren, men vær obs på om din
firewall er aktiv på pc'en.

///M