MS Windows
briani 27239
Flytte mapper i menuen Start (WinXP)
Fra : spladi

Dato : 14-10-05 22:25

Hej

Er der nogen her, der kan fortælle mig, hvordan man får sine "Musik"-
og "Billeder"-mapper i menuen Start til at pege på nogle bestemte
mapper (efter eget valg). Der er tilsyneladende ikke mulighed for at
udpege en sti når man højre-klikker på dem?!

Jeg har to logins (mit og kærestens) til min PC, og jeg vil gerne have
at vi begge får den samme mappe frem når vi vælger hhv. "Musik"- og
"Billeder"-mappen fra start-menuen.

Jeg har prøvet at trække mapperne ned i "Delte dokumenter"-mappen,
med det resultat, at man nu ikke får noget som helst frem når man
vælger "Billeder"-mappen fra min kærestes login?! Endnu værre er
det, at hendes "Musik"-mappe slet ikke er at finde i start-menuen
mere?!

Det fungerer dog fint fra mit login?!

Løsninger på problemerne modtages med kyshånd!

- Allan

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 16-10-05 00:21

Det kan du kun opnå ved at sætte "dokumenter" mappen til at være den
samme. "Musik" og "billeder" er altid undermapper til denne.

Fra : GB

Dato : 16-10-05 02:28

"Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen

> Det kan du kun opnå ved at sætte "dokumenter" mappen til at være den
> samme. "Musik" og "billeder" er altid undermapper til denne.

Hej, Jens Peter! Som "Microsoft MVP - Frontpage" er du jo HTML-ekspert
(hrm), så hvordan hulen kan det være, at du ikke kan finde ud af at
bruge en ordentlig citatteknik? Du har været på Usenet i manne år - skam
dig!
http://usenet.dk/citatteknik.html

XFUT netiketten

GB
MCP+I, MCSE, Macromedia DW Advanced Certified (når vi nu SKAL blære os med
vores små-kurser i signaturen)

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 16-10-05 14:04

Hvad har mine evner med HTML lige at gøre med citatteknik?
Din citatteknik kan jeg se går ud på at medtage flere linier som er
helt uvedkommende for dit sure opstød. Så foretrækker jeg min
citatteknik med kun at medtage det jeg rent faktisk svarer på.

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-05 15:01

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] wrote:
> Hvad har mine evner med HTML lige at gøre med citatteknik?

Jeg vil tro at han refererer til dine evner udi kunsten til at forfatte
og organisere mange linier med tekst ad gangen. Og her synes jeg
personligt ikke, at der er noget at udsætte på dig.

Men før du får lært IKKE at Top-Poste bliver du aldrig en rigtig
"[Netikette-MVP]".

-E.G.

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-05 18:56

> [...]
> helt uvedkommende for dit sure opstød. Så foretrækker jeg min
> citatteknik med kun at medtage det jeg rent faktisk svarer på.

Du svarer jo ikke på en skid din torsk.

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 18-10-05 17:46

Nu spilder jeg sjældent min tid på folk som kun kan diskutere på en
infantil facon, men hvad i mit originale indlæg i denne tråd er det
lige du mener der ikke besvarer noget?

Citat originalt indlæg:

> [...]

>Jeg har to logins (mit og kærestens) til min PC, og jeg vil gerne have
>at vi begge får den samme mappe frem når vi vælger hhv. "Musik"- og

Citat slut.

Fra : GB

Dato : 18-10-05 14:43

> [...]
> helt uvedkommende for dit sure opstød. Så foretrækker jeg min
> citatteknik med kun at medtage det jeg rent faktisk svarer på.

Du bundciterer! Det er DET jeg opponerer imod. Hvis du ikke en gang kan
finde ud af at citere korrekt, kan du heller ikke finde ud af at lave
hjemmesider.

GB

Fra : -=JF=- arb

Dato : 18-10-05 14:51

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen

> Hvis du ikke en gang kan
> finde ud af at citere korrekt, kan du heller ikke finde ud af at lave
> hjemmesider.

Hvordan de to ting så end hænger sammen

Mvh John

Fra : GB

Dato : 18-10-05 21:16

"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> skrev i meddelelsen news:s575f.71015
$Fe7.244328@news000.worldonline.dk:

> Hvordan de to ting så end hænger sammen

Hvad tror du, der sker, hvis <head> kommer efter <html>?

GB

Fra : GB

Dato : 19-10-05 01:01

"Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen

> Hvad har mine evner med HTML lige at gøre med citatteknik?

Sætter du <head>-tag efter <html>-tag, din båtnakke?

Bundciterer du konsekvent fordi du er lud-doven, eller fordi du skider på
de retningslinjer (RFC'er) der gælder for Usenet?

GB

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-10-05 14:53

GB skrev:

> Du bundciterer! Det er DET jeg opponerer imod. Hvis du ikke en
> gang kan finde ud af at citere korrekt, kan du heller ikke
> finde ud af at lave hjemmesider.

Vrøvl. Jeg synes som mange andre at det er irriterende at JPK
bundciterer, men citatteknik har intet med evnen til at lave
hjemmesider at gøre.

JPK har adskillige gange forklaret at han ikke agter at følge de
gængse normer for citater på usenet. Han er dog ikke ligeglad med
hvordan han citerer - han beskærer stadig citaterne, det er kun
placeringen af citatet der er uenighed om.

Hvis man ikke vil acceptere JPK's måde at citere på, kan man putte
ham i sit filter. Der er ingen grund til at forsøge at belære ham
yderligere om citatteknik - det har været oppe adskillige gange
før.

Jeg sætter opfølgning til netikettegruppen - debatten er ikke
relevant andre steder.

Krydspostet til 2 grupper, opfølgning (FUT) til:
Om FUT og X-FUT: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til