MS Windows
briani 27239
Nyeste sikkerhedsopdatering laver ged i XP
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-10-05 08:23

Bare til orientering....

Den nyeste sikkerhedsopdatering fra MS lavede grundigt ged i een af mine
maskiner: ATI Catalyst Control Center brokkede sig grundigt under
opstart, det var ikke længere muligt at starte Internet Explorer,
systemet virkede generelt trægt og Logbogen viste utallige fejl i
EventSystem (Hyppigst COM+ Hændelsessystemet har fundet en ugyldig
returkode....)

Alt blev heldigvis godt igen da jeg af-installerede
sikkerhedsopdateringerne.

<mlr>

Fra : Ricko.

Dato : 14-10-05 10:56

> [...]
> returkode....)
>
> Alt blev heldigvis godt igen da jeg af-installerede
Her er der ingen problemer, jeg har fire pc med forskelligt hardware i , så
nu prøver jeg med den næste , du høre igen om lidt

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-10-05 11:04

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> wrote:

>Her er der ingen problemer, jeg har fire pc med forskelligt hardware i , så
>nu prøver jeg med den næste , du høre igen om lidt

Jeg kan se i de internationale grupper at der faktisk er en del der har
oplevet lignende problemer som jeg....

<mlr>

Fra : Ricko.

Dato : 14-10-05 11:13

> Jeg kan se i de internationale grupper at der faktisk er en del der har
> oplevet lignende problemer som jeg....
2. den næste er også i orden , ingen problemer

Fra : Ricko.

Dato : 14-10-05 11:18

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> "Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev i en meddelelse

> 2. den næste er også i orden , ingen problemer
3. virker også fint,

Fra : Ricko.

Dato : 14-10-05 11:27

> "Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> 3. virker også fint,
4. IE;virkede ikke efter genstart ,men endnu genstart løste problemet og alt
virker , så jeg ved ikke hvad det kan være

Fra : GB

Dato : 14-10-05 12:04

Michael Rasmussen <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev i meddelelsen

> Den nyeste sikkerhedsopdatering fra MS lavede grundigt ged i een af

Jeg opdaterede min bærbare XP'er og min stationære W2k'er i forgårs. No
problems. Kører du en vildt speciel hardware-kombi, eller?

GB

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-10-05 17:27

GB <nonono@nospam.invalid> wrote:

>Jeg opdaterede min bærbare XP'er og min stationære W2k'er i forgårs. No
>problems. Kører du en vildt speciel hardware-kombi, eller?

Næh, hardwaren er vist ikke videre speciel...

Problemet ligger vist i COM+ systemet uden at det gør mig så meget
klogere.

Men når Internet Explorer konsekvent nægter at starte får jeg mistanke
til nogle af de browserudvidelser der er installeret gennem tiden, bl.a
Altova XMLSpy og Pluck.

<mlr>

Fra : GB

Dato : 15-10-05 11:08

> Men når Internet Explorer konsekvent nægter at starte får jeg mistanke
> til nogle af de browserudvidelser der er installeret gennem tiden, bl.a
> Altova XMLSpy og Pluck.

Kan du afinstallere dem via kontrolpanel? Og prøv at få fat i en opdateret
AdAware og scan din(e) disk(e) igennem.

GB

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-10-05 17:40

>Kan du afinstallere dem via kontrolpanel? Og prøv at få fat i en opdateret
>AdAware og scan din(e) disk(e) igennem.

Synderen var Pluck som er en RSS reader...

Det er nok ikke den mest nødvendige funktionalitet jeg har installeret,
så ud til højre med den.

<mlr>

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-10-05 20:34

Hej Michael Rasmussen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> mistanke til nogle af de browserudvidelser der er installeret
> gennem tiden, bl.a Altova XMLSpy og Pluck.

Det er nok ikke skudt helt forbi. Ikke fordi jeg kan være til nogen
positiv hjælp men måske negativ. Altså forstået på den måde at du evt.
kan bruge dem til at udelukke dit ATI Catalyst Control Center i
kombination med tirsdagens hotfixses fra Microsoft.

Jeg kører med Radeon X300 SE (128 MB) og deres ATI Catalyst Control
Center, opdaterede Windows (XP SP2) i tirsdag og har ikke oplevet fejl.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Lyhn

Dato : 17-10-05 03:39

Faldt lige over den her:
http://news.com.com/Critical+Windows+patch+may+wreak+PC+havoc/2100-1002_3-5896041.html

Mine forældre har meddelt mig at de ikke kan logge på 2 af de 3 brugerekonti
de har på deres PC hvor autoupdate er slået til. Så vidt jeg kan læse mig
til kan det være KB902400 der er årsagen til dette.

Microsoft foreslår følgende løsning:

http://support.microsoft.com/kb/909444

Så må vi jo se om det kan afhjælpe problemet. Ellers må vi prøve at
afinstallere KB902400 eller gå tilbage til et tidligere gendannelsespunkt,
og afvente hvilke udspil Microsoft kommer med de nærmeste dage.