MS Windows
briani 27239
Engelsk version af Windows
Fra : Barney Gumble

Dato : 10-10-05 22:41

Måske et dumt spørgsmål, men here goes:

Jeg skal have formateret en harddisk og installeret en ny omgang Windows.
Jeg har både en engelsk og en dansk udgave, og vil egentlig helst have den
engelske udgave installeret.

Mit spørgsmål er, om det på nogen som helst måde vil give problemer at
installere en engelsk version?

- fx om det konflikter med en dansk Office-pakke?
- om der er danske programmer som ikke vil fungere korrekt?
- om der kunne opstå problemer med æ,ø og å?
- andet?

Umiddelbart skulle jeg mene at det burde fungere nøjagtig ens hvad enten det
er på dansk eller engelsk, men man ved jo aldrig

På forhånd tak

BG

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-05 23:09

Barney Gumble wrote:
> Mit spørgsmål er, om det på nogen som helst måde vil give problemer at
> installere en engelsk version?

Nej.

> - fx om det konflikter med en dansk Office-pakke?

Ingen konflikter dér.

> - om der er danske programmer som ikke vil fungere korrekt?

Næppe.

> - om der kunne opstå problemer med æ,ø og å?

Slet ikke. Du sætter bare Windows op til DANSK under Internationale
indstillinger og Keyboard osv. og så kører det.

> Umiddelbart skulle jeg mene at det burde fungere nøjagtig ens hvad
> enten det er på dansk eller engelsk, men man ved jo aldrig

Du har ret: Man kan aldrig vide! Microsoft er fuld af overraskelser.

-E.G.

Fra : Barney Gumble

Dato : 10-10-05 23:31

El Guapo wrote:

> Nej.

> Ingen konflikter dér.

> Næppe.

og

> Slet ikke. Du sætter bare Windows op til DANSK under Internationale
> indstillinger og Keyboard osv. og så kører det.

Super, lyder rigtig godt!

> Du har ret: Man kan aldrig vide! Microsoft er fuld af overraskelser.

Jeps. En skam man ikke har fået linux ind med modersmælken, men nu tager jeg
endnu en omgang med Windows XP, og så må vi se næste gang der skal udryders
spy, spam og hvad der ellers på mystisk vis finder vej til min computer og
gør den super langsom

Takker for svarene

BG

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 10-10-05 23:16

"Barney Gumble" <BG@duffbeer(remove).com> skrev i en meddelelse
> Måske et dumt spørgsmål, men here goes:
> Mit spørgsmål er, om det på nogen som helst måde vil give problemer at
> installere en engelsk version?

Der er ikke noget der hedder dumme spørgsmål, kun dumme svar.

Det er ikke mere end 1 års tid siden jeg er gået fra Engelske til danske
Windows'er. Jeg har aldrig haft nogen problemer. Det ville vel svare til at
du ikke kunne spille Counter Strike på en Dansk Windows.

Jeg har dog altid undgået at bruge æ,ø og å, når jeg har gemt noget. Om det
har nogen reel betydning tror jeg nu ikke, men hvis nu man har nogen
problemer, kan man jo altid udelukke at det skulle være de Danske tegn der
er årsagen. Ligeledes har jeg altid sagt nej til at overskrive eventuelle
Engelske DLL'er med Danske.

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Barney Gumble

Dato : 10-10-05 23:34

Flemming Nielsen wrote:
> Der er ikke noget der hedder dumme spørgsmål, kun dumme svar.

Ja spørgsmålet var vel plausibelt nok, det er jo trods alt micrsoft vi har
med at gøre

> Det er ikke mere end 1 års tid siden jeg er gået fra Engelske til
> danske Windows'er. Jeg har aldrig haft nogen problemer.

Lyder godt, håber det bliver det samme for mig med de omvendte fortegn.

> [...]
> Danske tegn der er årsagen. Ligeledes har jeg altid sagt nej til at
> overskrive eventuelle Engelske DLL'er med Danske.

Hmmm, nu går man jo hen og bliver en smule paranoid. Nogen der evt. kan be-
eller afkræfte ovenstående mistanker?

Takker for svarene...

BG

Fra : Fjollefrans

Dato : 10-10-05 23:47

> [...]
>
> Hmmm, nu går man jo hen og bliver en smule paranoid. Nogen der evt. kan
> be- eller afkræfte ovenstående mistanker?

Jeg mener ikke at have hørt om tilfælde i nyere versioner af Windows, har
aldrig brugt andet end engelsk Windows. Du kan dog sagtens komme ud for 3.
parts programmer der ikke kan håndtere det danske, og andre, tegnsæt

Fra : Barney Gumble

Dato : 10-10-05 23:59

Fjollefrans wrote:
> [...]
> har aldrig brugt andet end engelsk Windows. Du kan dog sagtens komme
> ud for 3. parts programmer der ikke kan håndtere det danske, og

Tak for dit svar, det var lige det jeg gerne ville høre.

Det var da i øvrigt djævelsk så hurtigt man får svar herinde - man skulle
tro man sad i et chatroom

Jeg er nu helt rolig, og vil snart gå i gang med kønsskifteoperationen...

BG

Fra : Rado

Dato : 11-10-05 20:12

On Mon, 10 Oct 2005 23:40:59 +0200, "Barney Gumble"
<BG@duffbeer(remove).com> wrote:

>- om der er danske programmer som ikke vil fungere korrekt?
>- om der kunne opstå problemer med æ,ø og å?

Jeg har et gammelt Gyldendal Da-Eng leksikon fra Windows 3.x tiden
kørende. Det kører fint under Win2000 med æ, ø og å og det hele, og
såmænd også i DOS versionen under command prompt. Man skal blot lige
ind i registry og ændre et par ting for at få det rigtige tegnsæt
frem. Men det gælder kun rigtig gamle DOS baserede programmer, alle
andre kører normalt fint som de er.

--
Rado

....never mind reality. Reality is only a brief moment
in time that you keep repeating. - Abraham