MS Windows
briani 27239
Programmer husker ikke deres vinduestørrel~
Fra : Tychsen

Dato : 07-10-05 17:53

Hej gruppe!

Jeg er ved at blive tosset af, at hver gang jeg har haft genstartet min
PC, så starter outlook (og muligvis flere andre) ikke med den
størrelse og placering som de blev lukket med sidst.

Outlook starter altid alt for småt, og jeg trykker "maksimer" hvar
gang. Hvis jeg så lukker og starter outlook igen, så starter det fint
maskimeret. Men ikke efter genstart.

Det var problem nr. 1...

Problem nr. 2:

I værktøjslinien i office (Word, Excel m.fl) har Adobe Acrobat lagt
sig ind med 3 små knapper (makroer). Jeg fjerner dem trodsigt hver
eneste gang jeg støder på dem, men de kommer sku efter hver genstart
af computeren (de bliver dog væk, hvis jeg bare genstarter programmer
i samme session).

Jeg har endda prøvet at højreklikke på vætkrøjslinien og sige
"Tilpas" og har markeret "Adobe Acrobat" og trykket "slet". Og jeg
bliver spurgt om jeg nu er sikker, og jeg siger "ja"... men alligevel
kommer den efter genstart...

Jeg bliver sindsyg...!

Fra : Gunnar

Dato : 07-10-05 20:35

Outlook starter altid alt for småt, og jeg trykker "maksimer" hvar
gang. Hvis jeg så lukker og starter outlook igen, så starter det fint
maskimeret. Men ikke efter genstart.

Det var problem nr. 1...

Hej. Du skal ikke bruge maksimere knappen til vinduerne,
de skal trækkes ud til den størrelse du vil bruge, så holder størrelsen
Det andet ved jeg ikke noget om.
Gunnar

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 20:55

> [...]
> de skal trækkes ud til den størrelse du vil bruge, så holder
> størrelsen Det andet ved jeg ikke noget om.

Denne lille gratis utility sørger for, at vinduer i Internet Explorer og
i Outlook Express altid åbnes i maximeret tilstand.

http://www.jiisoft.com/iemaximizer/index.asp

-E.G.

Fra : Tychsen

Dato : 13-10-05 13:49

Jeg vil nu ikke betrakte mig selv som resignerende. Jeg kan bare ikke
vide alt...

Jeg tog konsekvensen og fjernede disse irriterende macroer fra
værktøjslinierne i office-pakken gennem Adobe Acrobats install'er (i
gamle dage kunne man jo kun afinstallere i menuen "Fjern programmer",
men man har efterhånden længe kunnet, såfremt producenten har lavet
det, redigere sin indstallering. Så jeg fjernede bare office-pluginet.

Så var problem 2 løst... Problem 1 er merer vanskeligt. Jeg oplever
ukonsekvent opførsel fra WinXP. Nogle gange starter outlook op i
maksimeret tilstand efter reboot, og andre gange ikke. Outlook lukkes
altid ned maksimeret.

Benny: tak fordi, at du gad tage dig tid til at skrive alle disse ord,
men jeg kan slet ikke se, at jeg beklager mig over for mange processer,
hvorfor din afhandling om msconfig (som jeg udemærket kender) og
mappen "start" i "programmer"-menuen (som jeg også udemærket har
tacklet siden sidst i 90'erne) i mine øjne har været spild af tid.
Tror du ikke, at du har misforstået mit spørgsmål: "hvordan får man
outlook til at starte maskimeret hver gang?"?

Fra : Benny Andersen

Dato : 16-10-05 08:29

On 13 Oct 2005 05:48:32 -0700, "Tychsen" <mtychsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Tror du ikke, at du har misforstået mit spørgsmål: "hvordan får man
>outlook til at starte maskimeret hver gang?"?
Mit bedre jeg beklager det belærende indlæg. Sorry!
Kender ikke selv det med Outlook på mit w2k system.
Har outlook en key under

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\

på dit system, og i givet fald en "NoSaveSettings" key?

Er det tilfældet kunne man prøve at slette den.
--
Mvh Benny Andersen

Fra : N/A

Dato : 16-10-05 08:29

Fra : Tychsen

Dato : 16-10-05 20:21

Hej Benny!

Det er jo problemet... jeg har intet lært af dit
registrerings-indlæg... hvad burde jeg kunne drage af det, som skal
hjælpe mig i nærværende situation? Evt. en kort opsummering?

Det er jo sikkert mig der misforstår...

Fra : Benny Andersen

Dato : 18-10-05 19:04

On 16 Oct 2005 12:21:25 -0700, "Tychsen" <mtychsen@hotmail.com> wrote:

>Hej Benny!
>
>Det er jo problemet... jeg har intet lært af dit.
Hvis et usenet svar er uforståeligt, er det godt nok pænt af dig at
svare mig. Der findes flere måder at interessere sig for windows NT
operativsystemmet, så der er en mulighed for at vi ikke deler samme
viden, eller også udtrykker jeg mig uforståeligt.
>registrerings-indlæg... hvad burde jeg kunne drage af det, som skal
>hjælpe mig i nærværende situation?
At du laver en sletning i registry, så outlook ikke åbnede maksimeret
efter genstart. Er det iøvrigt outlook eller outlook express vi taler
om?
>Evt. en kort opsummering?
Er det hvordan man kommer ind i registry og ændrer ting, som du gerne
vil have uddybet?
--
Mvh Benny Andersen

Fra : Tychsen

Dato : 18-10-05 21:27

Har outlook en key under
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
på dit system, og i givet fald en "NoSaveSettings" key?
Er det tilfældet kunne man prøve at slette den

Nej, det har den ikke...

Fra : Benny Andersen

Dato : 19-10-05 09:10

Hvis det er outlook express vi taler om, hvad med under:

HKEY_CURRENT_USER\Identities\{C2CDDF81-A299-44C2-A63E-1A74C8120E8C}\Software\Microsoft\Outlook
Express\[some version]

Hvor guid'en: {C2CDDF81-A299-44C2-A63E-1A74C8120E8C} på dit system
måske er et andet: (i programmet
OE->menulinien->tools->options->maintaince->klik på knappen 'Store
Folder'->læs guid i tekstfeltets lange linie)

--
Mvh Benny Andersen

Fra : Tychsen

Dato : 19-10-05 17:07