MS Windows
briani 27239
Kontrolpanel kategorivisning ?
Fra : Olsen

Dato : 06-10-05 08:14

Hvordan får jeg Kontrolpanel i XP fra klassisk til kategorivisning?

\Olsen

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 18:42

Olsen wrote:
> Hvordan får jeg Kontrolpanel i XP fra klassisk til kategorivisning?
>
> \Olsen

Start med at tage dine briller på!

-E.G.

Fra : Pico

Dato : 06-10-05 19:02

Olsen wrote:
> Hvordan får jeg Kontrolpanel i XP fra klassisk til kategorivisning?

Se oppe i venstre side, der har dumuligheden for at skifte fra den ene
visning til den anden.
Pico

Fra : Olsen

Dato : 07-10-05 06:22

Pico wrote:
> Se oppe i venstre side, der har dumuligheden for at skifte fra den ene
> visning til den anden.

Ja, sådan plejer det at være, men den står der ikke af en eller anden grund.

\Olsen

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 20:31

Olsen wrote:

> Ja, sådan plejer det at være, men den står der ikke af en eller anden
> grund.

Olsen, hvilke overvejelser havde du gjort dig, da du valgte at denne
oplysning IKKE skulle med i dit spørgsmål?

Hvis du kører med XP Professional så kør GPEDIT.MSC og check
denne policy:

Brugerkonfiguration --> Administrative skabeloner -->
Kontrolpanel --> Tvungen klassisk visning i Kontrolpanel

Det er meget fristende at tro, at den er aktiveret.

-E.G.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-10-05 20:38

"Olsen" <snyd@c.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, sådan plejer det at være, men den står der ikke af en eller anden
> grund.

Er Mapper knappen aktiveret? Så deaktiver den. Så får du genvejene tilbage.

Kurt

Fra : Olsen

Dato : 08-10-05 08:57

Der var desværre ingen af jeres løsninger der virkede.

Kan jeg komme til den ad anden vej?

Evt. rette i regedit?

\Olsen

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-05 09:46

Olsen wrote:
> Der var desværre ingen af jeres løsninger der virkede.
> Kan jeg komme til den ad anden vej?
> Evt. rette i regedit?

Min lidt spydige kommentar om at du undlader at medtage oplysninger,
som ellers er ret så vigtige at kende for at kunne hjælpe dig, må jo være
DRØNET hen over hovedet på dig i høj fart!

Og så må vi lege gætte-leg....

Jeg GÆTTER på, at når du siger at det ikke virkede, så er det fordi du
ikke kan køre policy editoren. Det kan der være flere forskellige grunde
til, men jeg GÆTTER på, at det er fordi du kører med Home Edition og
i så fald skal du ganske rigtigt en anden vej rundt, nemlig via regedit.

Om det ER denne policy, der er dit problem, ved jeg ikke, men det kan
vi finde ud af... Kopiér nedenstående (alt imellem de stiplede linier) over
i en alm. tekst fil og giv den f.eks. navnet FCOFF.REG

- - - - - - 8>< - - - - - -
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"ForceClassicControlPanel"=dword:00000000
- - - - - - 8>< - - - - - -

Prøv bagefter at dobbelt-klikke på din .REG fil og se om det ændrer
noget...

-E.G.

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-05 10:57

El Guapo wrote:

> [...]
>
> [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
> "ForceClassicControlPanel"=dword:00000000

Dér var jeg nok en tand for hurtig... Ovenstående vil ganske vist
fremtvinge Kategorivisning i Kontrolpanelet, men det vil samtidig
forhindre at man kan skifte til Klassisk visning.

Det bedste er helt at FJERNE nøglen for at komme tilbage til
"standard". Og så skal "dword:00000000" erstattes med et MINUS,
så det kommer til at se således ud:

Fra : Olsen

Dato : 08-10-05 20:05

El Guapo wrote:
> [...]
>
> Det bedste er helt at FJERNE nøglen for at komme tilbage til
> "standard". Og så skal "dword:00000000" erstattes med et MINUS,

Rettede den til 0, hvor den stod til 1.
Så hjalp det.

Og så vil jeg tilføje at jeg selvfølgelig ikke "udelod" nogen oplysninger.
Jeg kunne blot ikke huske, hvordan den kom til kategorivisning på baggrund
af at jeg plejer at ha' den her.

\Olsen

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 08-10-05 11:19

"Olsen" <snyd@c.dk> wrote in message
> Hvordan får jeg Kontrolpanel i XP fra klassisk til kategorivisning?

Jeg har ikke muligheden i mit Kontrolpanel fordi min
"Ydelses-indstilling" er sat til bedste ydelse.

Højre-klik på "Denne Computer" og vælg Egenskaber. Vælg fanebladet
"Avanceret" og klik "Indstillinger" i afsnittet Ydelse. Vælg "Juster
for bedste ydelse" eller "Lad Windows bestemme".
Se så efter om muligheden skulle dukke op i Kontrolpanel.

(Bemærk at de nævnte menupunkter er frit oversat fra mine engelske
menuer).

/klaus