MS Windows
briani 27239
Spøgelses-ikon på skrivebordet
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 01-10-05 22:28

Jeg har et spøgelses-ikon på skrivebordet. Dvs et ikon med navn uden
tilhørende fil, så jeg kan ikke slette den. Den stammer fra en
downloaded fil.

Hvordan slipper man af med sådan en?

Jeg kører win xp pro sp2

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe
http://www.varpelev.dk

Fra : John

Dato : 01-10-05 23:55

"Kirsten Bjorneboe" skrev i en meddelelse

> Jeg har et spøgelses-ikon på skrivebordet. Dvs et ikon med navn uden
> tilhørende fil, så jeg kan ikke slette den. Den stammer fra en
> downloaded fil.
>
> Hvordan slipper man af med sådan en?

Kan du heller ikke slette den efter en genstart, evt i fejlsikker tilstand?

Så kan du forsøge med grovfilen:
http://majorgeeks.com/Brute_Force_Uninstaller_BFU_d4714.html

Mvh John

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 02-10-05 12:29

On Sun, 2 Oct 2005 00:54:35 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

>Så kan du forsøge med grovfilen:
>http://majorgeeks.com/Brute_Force_Uninstaller_BFU_d4714.html

Tak. Men det kræver vist, at jeg er i stand til at skrive et eller
andet script, og det overstiger mine evner

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : emj

Dato : 02-10-05 13:21

Kirsten Bjorneboe skrev:

>Tak. Men det kræver vist, at jeg er i stand til at skrive et eller
>andet script, og det overstiger mine evner

Prøv Delete Doctor
Kan hentes her
http://www.diskcleaners.com/
Hilsen emj

Fra : John

Dato : 03-10-05 03:59

"Kirsten Bjorneboe" skrev i en meddelelse

> Tak. Men det kræver vist, at jeg er i stand til at skrive et eller
> andet script, og det overstiger mine evner

Ved ikke, om du har fået løst problemet, men her er endnu en gratis hjælper:
http://majorgeeks.com/Unlocker_d4660.html

Mvh John

Fra : L.E.P.

Dato : 02-10-05 12:51

Sat, 01 Oct 2005 23:27:38 +0200, skrev Kirsten Bjorneboe
<varpelev-delete@tdcadsl.dk> :

Hej Kirsten.

Kan du heller ikke slette i Stifinder?

Hilsen Lars.

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 03-10-05 22:15

On Sat, 01 Oct 2005 23:27:38 +0200, Kirsten Bjorneboe
<varpelev-delete@tdcadsl.dk> wrote:

Nu har jeg omsider fundet løsningen - det var ikke så ligetil, men det
virkede. Jeg vil gerne dele den med jer:

Sådan fjerner man et spøgelses-ikon fra skrivebordet:

Jeg går her ud fra, at filen hedder ghostfile og at windows xp er
dansk:

1.   Kør kommandopromten:
   start -> Kør -> cmd

   Kommandopromten starter i biblioteket c:\dokuments and
settings\brugernavn
   (brugernavnet skal selvfølgelig udskiftes med dit brugernavn)
   skriv: cd skrivebord
   Der skal nu stå:
   c:\documents and settings\brugernavn\skrivebord

2.   Luk alle åbne programmer

3.   Start task-manageren:
   Ctrl+Alt+Del

4.   Under fanen processer: find "explorer.exe", end proces, lad
task-manager-vinduet blive på skærmen (vigtigt!)

5.   Skriv nu i kommandopromt-vinduet:
   del /a ghostfile*
   (asterixen erstatter efterfølgende bogstaver i filens navn)

6.   I procesvinduet (taskmanageren) klikkes på Filer -> Nyt Job
   skriv explorer.exe og tryk enter

Det virkede i hvert fald perfekt her. Jeg har fundet løsningen i
http://techenclave.com ved at google efter Ghost icon

Venlig hilsen
Kirsten