MS Windows
briani 27239
Inst. Win ME...
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 30-09-05 14:52

Hej

Jeg har en ældre IBM Bærbar PC.
Jeg har en original Windows ME jeg gerne vil have ind på den.

Jeg kan desværre ikke boote fra CD-ROM drevet.
Jeg tror det er defekt.

Jeg har ingen diskette station.

Jeg vil gerne have installeret Windows.

Jeg har en USB 2.0 tingest jeg kan sætte disken fra IBM i.
Jeg har en anden bærbar.

Kan det give mig noget ?

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Futte

Dato : 30-09-05 19:05

> Jeg har en ældre IBM Bærbar PC.
> Jeg har en original Windows ME jeg gerne vil have ind på den.
>
> Jeg kan desværre ikke boote fra CD-ROM drevet.
> Jeg tror det er defekt.

Hej.
Det er ikke sikkert du kan installere Win. ME på den maskine, der er en del
maskiner fra IBM hvor ME ikke kan installeres, bl.a. deres Aptiva-maskiner,
jeg ved ikke om det også gælder de bærbare.

Mvh. Futte.

Fra : GB

Dato : 30-09-05 20:39

"Futte" <sigurdsigurdsson@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er ikke sikkert du kan installere Win. ME på den maskine, der er
> en del maskiner fra IBM hvor ME ikke kan installeres, bl.a. deres
> Aptiva-maskiner, jeg ved ikke om det også gælder de bærbare.

Er det rigtigt? I så fald er det endnu et argument for at Microsoft burde
betale pengene tilbage til alle os suckers, som købte ME da det kom ud...

Jeg kører ikke ME - jeg har forlængst opgraderet til W2K og XPPro på hhv.
stationær og bærbar. På en gammel IBM-bærbar ville jeg hellere installere
98SE end ME.

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Futte

Dato : 30-09-05 20:58

> Er det rigtigt? I så fald er det endnu et argument for at Microsoft burde
> betale pengene tilbage til alle os suckers, som købte ME da det kom ud...

Godtnok laver Gates & Co. meget lort, men i dette tilfælde er det nu IBM der
har lagt èn eller anden form for spærring ind i deres maskiner, hvorfor ved
jeg ikke, den ME jeg havde engang kørte faktisk nogenlunde ordentligt, selv
om den naturligvis ikke tåler sammenligning med XP.

Mvh. Futte.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-09-05 23:08

> [...]

> maskiner fra IBM hvor ME ikke kan installeres, bl.a. deres
Aptiva-maskiner,
> jeg ved ikke om det også gælder de bærbare.

Det er det rene vrøvl...

Claus

Fra : Futte

Dato : 01-10-05 06:48

> "Futte" <sigurdsigurdsson@hotmail.com> skrev

> del
> Aptiva-maskiner,
>
> Det er det rene vrøvl...
>
> Claus

Ser man det?, jeg har nu andre erfaringer.

Mvh. Futte.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 01-10-05 15:28

"Futte" <sigurdsigurdsson@hotmail.com> skrev

> Ser man det?, jeg har nu andre erfaringer.

Derfor er det stadig det rene vrøvl!

Præcis hvilke IBM maskiner kan ikke køre windows ME..

Lad os få nogle fakta på bordet!
- og gerne FRU-numre.

Claus
--
Tyverialarm sælges! Kun kr 399,-
Indbygget telefon dialer. 3 styk trådløse rumfølere.

Fra : Futte

Dato : 01-10-05 16:53

> "Futte" <sigurdsigurdsson@hotmail.com> skrev

> Derfor er det stadig det rene vrøvl!

Med al mulig respekt, det ved du ikke noget om, det er ikke vrøvl at diverse
Aptiva-maskiner har nægtet at installere ME, men ikke 98.

Mvh. Futte.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-10-05 09:47

"Futte" <sigurdsigurdsson@hotmail.com> skrev

> Med al mulig respekt, det ved du ikke noget om, det er ikke vrøvl at
diverse
> Aptiva-maskiner har nægtet at installere ME, men ikke 98.

Som gammel, autoriseret IBM forhandler med mange hundrede IBM maskiner
mellem hænderne, så ved jeg nok et eller andet.

Men stop med alt dit ævl og kom med nogle konkrete fakta.

Jeg spørger gerne igen: Hvilke IBM modeller kan ikke køre WinMe?

Det kan du ikke svare på, fordi det er det rene ævl og sludder, du lukker
ud, og antageligvis noget du har hørt fra en skolekammerat!

Så kom med *fakta* og ikke alt det landsbysludder!

Claus

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 03-10-05 12:32

On Mon, 3 Oct 2005 10:47:07 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> [...]
>ud, og antageligvis noget du har hørt fra en skolekammerat!
>
>Så kom med *fakta* og ikke alt det landsbysludder!

Lidt ret har "Futte" altså, da nogle af de første maskiner har en en
processor, som ikke er hurtig nok til at køre Windows ME, hvis du blot
prøver at installere den normalt.

Jeg ved godt at man med en særlig komando kan fortælle ME at den ikke
skal tage hensyn til processorens hastighed (kan ikke lige huske
komandoen, men har den skrevet op, et eller andet sted.

--
__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.cykeldk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-10-05 16:44

"Poul Erik Lindaa" <lindaa@mail.cykeldk> skrev

> Lidt ret har "Futte" altså, da nogle af de første maskiner har en en
> processor, som ikke er hurtig nok til at køre Windows ME, hvis du blot
> prøver at installere den normalt.

Det har jo intet med maskinen at gøre, det handler udelukkende om hvilken
windows installations CD, du anvender. Der er et hav af forskellige
versioner af windows ME, hvor installationsprogrammet ikke er ens, og
således opfører sig forskelligt.

Futte skriver selv:

[...]

Faktum er blot, at ovenstående er det rene pladder!.....

Claus

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 01-10-05 12:27

Michael Vilhelmsen wrote:

> Jeg har en USB 2.0 tingest jeg kan sætte disken fra IBM i.
> Jeg har en anden bærbar.

Jeg vil ikke garentere at det virker, men ville forsøge dette.

Sæt harddisken i den USB tingest og kopiere mappen der
hedder win9x over på USB harddisken .
Så skal vi lige have gjort harddisken bootbar.
Åben et DOS vindue og skriv SYS x: hvor x er dit USBdrev.

Jeg er i tvivl om man kan udføre en DOS-kommando på et
USB drev. Test dette ved f.eks. at køre en dir på USBdrevet
i et DOS vindue.

Så skulle man blot når harddisken er sat til bage igen i pc'en
skifte til den koppierede mappe og skrive install.

mvh
Henning

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 04-10-05 07:57

Jeg fik den SYS'et, kopierede Windows 98 filer over og vupti....

Windows 98Se inde....

Tak til alle.

Michael

--