CSS suk
Fra : Karin Thomsen

Dato : 30-10-05 15:00

Jeg synes godt nok man kan kæmpe meget med boks-modeller osv når man
forsøger at designe i css.
Nu er jeg næsten tilfreds med mit design, men af en eller anden uransagelig
årsag vil mine bokse ikke lave en højre-margin. Er der nogen herinde der kan
gennemskue hvorfor?

Kan ses på http://www.sethware.dk/test.asp

Mvh
Karin

Fra : Christian Kragh

Dato : 30-10-05 18:11

Hej.

Det er fordi din div boks har en venstre padding på 10 pixels og derfor er den
forskudt 10 pixels ind på siden.

Der er også i højer side en padding på 10 pixels men man skal scrolle for at se
den.

Lav det sådan her:

Indhold

På den måde virker det.

Christian

Karin Thomsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> årsag vil mine bokse ikke lave en højre-margin. Er der nogen herinde der kan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Karin Thomsen

Dato : 30-10-05 18:31

> [...]
> forskudt 10 pixels ind på siden.
>
> Der er også i højer side en padding på 10 pixels men man skal scrolle for

Hej Christian
Jamen jeg vil jo netop gerne have en afstand mellem både browser og ydre
boks samt ydre og indre boks. Det giver din løsningsmodel da ikke?

Mvh
Karin

Fra : Karin Thomsen

Dato : 30-10-05 19:46

Ok..... har løst problemet. Christian havde jo ret i, at jeg skulle rydde
lidt op i mine margins og paddings rundt omkring - så jeg skal nok lade være
med at forstyrre mere.. - før næste gang :)

Mvh
Karin