Ekspert spørgssmål!
Fra : Anders Lund

Dato : 08-06-01 12:58

Er det altid tilføldet at jo flere ram jo hurtigere maskine. F.eks. jeg har
128 mb ram i min maskine, jeg har sjældent allokeret mere end 80 mb. Vil
maskinen allokere flere ram hvis den havde flere at arbejde med eller
???????.

Mvh
Anders Lund

Fra : Jens Petersen

Dato : 08-06-01 15:47

On Fri, 8 Jun 2001 13:58:11 +0200, "Anders Lund"
<webmaster@123grin.dk> wrote:

> [...]
>128 mb ram i min maskine, jeg har sjældent allokeret mere end 80 mb. Vil
>maskinen allokere flere ram hvis den havde flere at arbejde med eller

Jeg kan se at ACDsee breder sig mere efter at jeg gik fre 128 til 512
MB i Win2k, men om det gælder alle programmer og alle operativsystemer
ved jeg ikke.

--
Jens

One cannot be wise on an empty stomach

Fra : René Jensen

Dato : 08-06-01 19:59

Anders Lund wrote:
> Er det altid tilføldet at jo flere ram jo hurtigere maskine.

Nej - ikke i alle tilfælde. Fra 32 til 64, ja - fra 64 til 128 ja, men
fra 128 - 256 eller 512, ikke nogen reel hurtigere maskine. Grunden til
at have mere end 128MB RAM er til arbejdslager for de tunge programmer
såsom 3D Studio Max, Adobe Photoshop o.lign.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : peet_dk

Dato : 08-06-01 20:11

> fra 128 - 256 eller 512, ikke nogen reel hurtigere maskine. Grunden til
> at have mere end 128MB RAM er til arbejdslager for de tunge programmer
> såsom 3D Studio Max, Adobe Photoshop o.lign.
programmerne generalt bliver hurtigere, jeg kan da mærke forskel fra 128 ->
256 i min browser. Og div programmer. Men om det er det værd, er op til en
selv.