javascript select
Fra : Leonard

Dato : 27-10-05 09:40

På denne side:
http://162.dk/test/select.html

forsøger jeg at få en dropdown til at vise en skjult tekst.

Det skal virke ligesom med de 2 almindelige link under dropdown'en,
men det vil det ikke?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-10-05 10:20

Leonard skrev:

> Det skal virke ligesom med de 2 almindelige link under
> dropdown'en, men det vil det ikke?

Tjek javascriptkonsollen i Firefox:

   Error: this.option has no properties

Du kan bruge this.options[this.selectedIndex].value - men man kan
jo også bare bruge this.value:

<select name='menu' onchange="var val = this.value;show(val);">

- eller kortere:

<select name='menu' onchange="show(this.value);">
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Leonard

Dato : 27-10-05 10:40

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote:

>Tjek javascriptkonsollen i Firefox:

Jeg er desværre ikke dygtig nok til at få noget fornuftigt ud af den.

><select name='menu' onchange="show(this.value);">

Det virker, tak.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-10-05 11:02

Leonard skrev:

> Jeg er desværre ikke dygtig nok til at få noget fornuftigt ud
> af den.

Beskeden "X has no properties" er oftest et tegn på at man forsøger
at bruge en egenskab eller et element der ikke findes.

I dit tilfælde var det this.option der ikke giver mening for
javascriptfortolkeren - det er formentlig bare en fejlstavning af
this.options
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Leonard

Dato : 27-10-05 19:45

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote:

><select name='menu' onchange="show(this.value);">

Jeg har udvidet mit eksempel med en 3. linie i dropdown'en. Dette valg
har ikke nogen skjult tekst at vise og jacvascriptkonsollen fortæller
mig så at der sker en fejl. Kan jeg tjekke for denne fejl og få formen
til at submitte når den opstår?

http://162.dk/test/select.html

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-10-05 22:35

Leonard skrev:

> Jeg har udvidet mit eksempel med en 3. linie i dropdown'en.
> Dette valg har ikke nogen skjult tekst at vise og
> jacvascriptkonsollen fortæller mig så at der sker en fejl. Kan
> jeg tjekke for denne fejl

Ja:

function show(id) {
var elem=document.getElementById(id);
// Tjek om vi har et element
   if (elem){
    // eksisterende kode her...
   }
}

> og få formen til at submitte når den
> opstår?

- hvis formen bare skal submittes, kan du lægge følgende i en else-
del til ovenstående if:

   document.forms[0].submit();
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Leonard

Dato : 28-10-05 08:38

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote:

>Ja:

Fedest, det er jo næsten lige så let som PHP