Inkludere ekstern fil på side
Fra : Henning Wangerin

Dato : 26-10-05 21:15

Hejsa!

Jeg har en side kørende som indeholder data fra en ekstern url.

Pt kører den som en ifram, men det er noget skod rent layout-mæssigt,
så derfor vil jeg gerne ha den inkluderet direkte i siden.

Jeg har forsøgt med med simpelthen at putt src fra iframen over i et
script-tag men det virkede selvfølgelig ikke.

Hvordan gør jeg det lettest?

Jeg vil helst ikke ha den eksterne side til at spytte andet end rå html
ud. Altså helst ikke noget med at den skal returnere et
javascript-script.

På forhånd tak

/Henning

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-10-05 22:20

Henning Wangerin skrev:

>Jeg har en side kørende som indeholder data fra en ekstern url.
>
>Pt kører den som en ifram, men det er noget skod rent layout-mæssigt,
>så derfor vil jeg gerne ha den inkluderet direkte i siden.

Kan man ikke undtagen med en eller anden form for frames,
herunder <iframe>.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Henning Wangerin

Dato : 26-10-05 22:27

On Wed, 26 Oct 2005 23:19:47 +0200, Knud Gert Ellentoft wrote:

> Kan man ikke undtagen med en eller anden form for frames, herunder
> <iframe>.

iframe er noget skod i min situation.

Det jeg ønsker er at den eksterne fil blot puttes in i html-koden på
dokumentet, som om det stod direkte i kilden, om man så må sige.

Kan man ikke med en stump javascript hente den eksterne fil og spytte den
ud?

Jeg har fundet nogle eksempler med document.write("Bla bla bla") men jeg
vil gerne kunne hente teksten udefra.

Alternativet er selvfølgelig at den eksterne fil er et javascript, men
det kræver lidt mere arbejde.
Den eksterne file er et php-script som laver et database-udtræk, så
meget er muligt
Jeg vil blot helst nøjes med en version af scriptet som returnerer
html-koderne for ikke at gøre det mere kompliceret end højst nødvendigt.

/Henning

Fra : Denn!s H

Dato : 27-10-05 09:39

"Henning Wangerin" <news_via_pan+041124@hpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dokumentet, som om det stod direkte i kilden, om man så må sige.
>
> Kan man ikke med en stump javascript hente den eksterne fil og spytte den

Nej og heldigvis for det.

> [...]
> Jeg vil blot helst nøjes med en version af scriptet som returnerer
> html-koderne for ikke at gøre det mere kompliceret end højst nødvendigt.

Hvis du med din PHP kunne generere en tekst-fil kun med det relevante
indhold, altså uden head, body.....
kan du indsætte denne i andre filer vha. SSI
http://www.html.dk/tutorials/ssi/

--

vh
Denn!s H

Fra : Henning Wangerin

Dato : 27-10-05 10:22

On Thu, 27 Oct 2005 10:38:42 +0200, wrote:

> Nej og heldigvis for det.

Hvorfor dog det?

> Hvis du med din PHP kunne generere en tekst-fil kun med det relevante
> indhold, altså uden head, body.....

Det er netop det jeg gør.

> kan du indsætte denne i andre filer vha. SSI
> http://www.html.dk/tutorials/ssi/

Desværre siden hvor filen skal puttes ind i, er genereret via et
cms-system, og det nærmeste jeg kan/vil rode i det er at inkludere noget
clientside. Pt kører det med oplysningerne i en iframe, med det er der
alt for meget bøvl med rent layout-mæssigt.

Nå. Det ser ud som om som om jeg skal ha scriptet der laver den
eksterne fil til at lave en .js fil med en document.write() til at skrive
oplysningerne.

/Henning

Fra : Denn!s H

Dato : 27-10-05 13:26

> Hvorfor dog det?

Andre ville kunne gøre det samme med dine filer og overføre indholdet til
egne sider.

--

vh
Denn!s H