Avant problem
Fra : ----PS

Dato : 26-10-05 19:08

Jeg har prøvet at installere Avant browser - synes den har mange gode
features. Men visse sider, hvor jeg kommer tit, f.eks. homebanking, der kan
jeg ikke komme ind. Den står stille når jeg har skrevet de nødvendige log-in
koder osv.
Hvad kan det skyldes? Er det noget med Java el.lign.? Jeg kan se at jeg har
noget der hedder J2SE runtime environment 5.0 update 3...det er vel noget
Java værk? Skal det slettes og erstattes af noget andet?
Psørensen

Fra : John

Dato : 26-10-05 19:29

"----PS" skrev i en meddelelse

> jeg har noget der hedder J2SE runtime environment 5.0 update 3...det er
> vel noget Java værk?

Jeps. Lyncheck:
http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html

Du kan evt benytte sidens hjælpe-links, hvis du ikke ser to ure.

Mvh John

Fra : ----PS

Dato : 26-10-05 20:10

> Jeps. Lyncheck:
> http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html
>
> Du kan evt benytte sidens hjælpe-links, hvis du ikke ser
Jamen jeg ser begge ure, og så vidt mit tyske rækker, så betyder det, at jeg
har både java og javascript, som fungerer.
Men kan det have noget at gøre med mine problemer med Avant?
Psørenen

Fra : John

Dato : 26-10-05 20:51

"----PS" skrev i en meddelelse

> jeg ser begge ure, betyder det, at jeg har både java og javascript, som
> fungerer.

Jeps...

> Men kan det have noget at gøre med mine problemer med Avant?

Hvis du kan 'komme i banken' med Internet Explorer, så har vi vist
indkredset problemet.

Jeg prøvede selv Avant browser i tidernes morgen, men kasserede den på grund
af crash-problemer.

Et godt alternativ til Avant, synes jeg, er Maxthon, der kører problemfrit:
http://www.snapfiles.com/get/myiebrowser.html

Der findes oven i købet dansk sprogfil til programmet.

Mvh John

Fra : Bjarne Mortensen

Dato : 26-10-05 21:04

Prøv at slå popup blokeren fra, det virker her

Fra : ----PS

Dato : 26-10-05 22:45

"Bjarne Mortensen" <bjarne@bjarne-m.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at slå popup blokeren fra, det virker her
Virker ikke her. Desværre. Og jeg har også prøvet at installere Sun Java -
det er der lidt skriverier om i Avants forum - men det gjorde heller ingen
forskel. Så tilbage til Bill Gates - indtil videre.
Psørensen

Fra : Per H

Dato : 27-10-05 12:35

On Wed, 26 Oct 2005 23:44:36 +0200, "----PS" <remove_pbs@adslhome.dk>
skrev:

> [...]
>det er der lidt skriverier om i Avants forum - men det gjorde heller ingen
>forskel. Så tilbage til Bill Gates - indtil videre.

hmm ret underligt. jeg har kørt Avent i snart en del år. og har netop
aldrig haft login problemer, nogen steder.

Vh Per

Fra : ----PS

Dato : 27-10-05 23:16

> hmm ret underligt. jeg har kørt Avent i snart en del år. og har netop
> aldrig haft login problemer, nogen steder.

Ja, men jeg ved sgu ikke...det er nok min computer, der er et eller andet
spooky med. Jeg har også nogle andre småfinurligheder i andre programmer og
overvejer en fuld nyformattering snart for at starte helt forfra. Har f.eks.
også haft problemer med noget mp3 overførsel software (MPIO).
Jeg ved bare ikke om problemet ligger i noget hardware, f.eks. en bug i
bundkortet, eller i noget software, som driller.
Psørensen

Fra : ----PS

Dato : 26-10-05 21:06

> Et godt alternativ til Avant, synes jeg, er Maxthon, der kører
> problemfrit:
> http://www.snapfiles.com/get/myiebrowser.html

Well, jeg har kørt Maxthon i en periode, og var egentlig rimelig tilfreds
med den - men den havde det problem - som er omtalt mange gange i dens
forum - at den nogle gange ikke lukker ordentligt, hvilket betyder at man
ikke kan åbne den uden at skulle omkring task manager for at få den helt
lukket - for så at kunne åbne den igen. Så det blev jeg altså træt af.
Ud fra ovenstående ser det i mine øjne ud til desværre, at kun IE kører uden
alle disse irriterende småproblemer - men mangler så mange af de smarte
features, som de mindre browsere jo har.
Glæder mig til en ny IE, som formentlig vil have de samme egenskaber med
sig - hvis Microsoft ellers har lært noget af markedets behov.
Psørensen

Fra : John

Dato : 26-10-05 23:07

"----PS" skrev i en meddelelse

> [...]
> med den - men den havde det problem - som er omtalt mange gange i dens
> forum - at den nogle gange ikke lukker ordentligt

Forståeligt..men den er sikkert opdateret flere gange siden. To putere her
kører fint med Maxthon

> Ud fra ovenstående ser det i mine øjne ud til desværre, at kun IE kører
> uden alle disse irriterende småproblemer - men mangler så mange af de
> smarte features, som de mindre browsere jo har.

Du ku' jo evt forsøge en scandisk.. måske er der en knast, der lige skal
files til..:)

> Glæder mig til en ny IE

Samme her! Mvh John