Printer OCX
Fra : Ukendt

Dato : 25-10-05 19:55

Hej

Jeg sidder og roder i VB2005beta, men det kunne for så vidt ligeså godt være
vb5 eller vb6.

Jeg leder efter en ocx, vbx, dll (what ever), hvor jeg har mulig sætte en
pæn udskrift op. printer.print er ikke godt nok, da jeg gerne skulle have
grafik, samt header og footer med på udskriften.

/karsten

Fra : Gert Krabsen

Dato : 25-10-05 20:12

Karsten Madsen wrote:
> [...]
> pæn udskrift op. printer.print er ikke godt nok, da jeg gerne skulle have
> grafik, samt header og footer med på udskriften.

Brug Crystal Reports, der følger med VB (i alt fald VB5 og VB6 - kender
ikke VB2005)

mvh
Krabsen

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-05 20:50

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev i en meddelelse

> Brug Crystal Reports, der følger med VB (i alt fald VB5 og VB6 - kender
> ikke VB2005)

Var en mulighed, men den er ifølge min erfaring bedst til tekst fra
databaser og ikke tekst i almindelighed, hvis du forstår hvad jeg mener...

/karsten

Fra : Michael Salomonsen

Dato : 25-10-05 22:12

"Karsten Madsen" <km i dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pæn udskrift op. printer.print er ikke godt nok, da jeg gerne skulle have
> grafik, samt header og footer med på udskriften.

PrintPreview - giver dig også mulighed for at vise et preview af udskriften
inden den skrives ud. http://www.ppreview.net/

-Michael

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-05 06:20

> PrintPreview - giver dig også mulighed for at vise et preview af
> udskriften inden den skrives ud. http://www.ppreview.net/

Den lyder som om den er fin, downloaded og skal i test den måned de
tillader. Tak for det.

/karsten

Fra : Harald Staff

Dato : 26-10-05 08:21

Hei Karsten

Dersom du vil klare det uten en dyr komponent, så heter det
Printer.PaintPicture
i VB6. Det er sikkert noe tilsvarende i .net.

HTH. Beste hilsen Harald

"Karsten Madsen" <km i dk> skrev i melding

Fra : Repzak

Dato : 26-10-05 20:39

"Karsten Madsen" <km i dk> wrote in message
> [...]
> pæn udskrift op. printer.print er ikke godt nok, da jeg gerne skulle have
> grafik, samt header og footer med på udskriften.

Finder du en løsning ud over her på serveren, kan du så ikke skrive det her
?

Jeg kommer også snart til at skal rode med det her, jeg kører pt nogle tests
på VB2005 express for at se om det er det jeg skal bruge til mit projekt, og
derfor er jeg meget interasseret i hvad du finder ud af

Mvh
Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-05 22:45

> [...]
> tests på VB2005 express for at se om det er det jeg skal bruge til mit
> projekt, og derfor er jeg meget interasseret i hvad du finder ud af

Jeg skal gøre mit bedste for at huske det

/karsten

Fra : Jens Brandt

Dato : 28-10-05 07:33

Jeg anvender f.eks. VsView classic sammen med VB6, (fra ComponentOne)
Den findes også i en .Net version.
Nok ikke den nemmeste lige at gå til, men meget fleksibel.

pris er ca. $500 - så man kan jo ikke lige kalde det et gratisprodukt.
Det er muligt at downloade en 'Free Trial' fra deres hjemmeside.

Personligt syntes jeg den er noget nemmere at gå til end f.eks. Crystal
Report.

/Jens

reply my mail:
remove 'nomail.'

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-05 07:52

[...]

$500 afskrækker mig ikke, da det skal bruges til et kommercielt program.
VB2005beta er valgt, da den formodetlig ender ud i en kommerciel VB2005.

Har du en hjemmeside hvor VsView Trial kan hentes ?

/karsten

Fra : Jens Brandt

Dato : 28-10-05 14:31

lige ud af landevejen...
http://www.componentone.com

De har lidt af hvert og trial versioner af det hele.

På denne side kan du downloade trial versionen direkte
http://www.componentone.com/products.aspx?TabTypeID=1&ItemType=1
&PanelIndex=16&ItemID=69&SubCategoryTypeID=0&TabMapID=73&TabID=93

Er du mere til .Net så skal du downloade her:
http://www.componentone.com/products.aspx?TabTypeID=1&ItemType=1
&PanelIndex=12&ItemID=19&SubCategoryTypeID=0&TabMapID=43&TabID=52

reply my mail:
remove 'nomail.'

Fra : O. Hansen

Dato : 28-10-05 12:30

"Jens Brandt" <JensBrandt@NOMAIL.mail.tele.dk> wrote in message
[...]

Jeg bruger også VsView. Den er utrolig fleksibel. Det er nemt at vise data i
kolonner, også kombineret med fri tekst på samme side. Jeg har aldrig haft
problemer med VsView. Den er super stabil.

vh Ove Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-05 23:20

"Jens Brandt" <JensBrandt@NOMAIL.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Har testet den - er nu klar til at klaske $500 på bordet. Den - som det
hedder på nudansk - sparker r*v.....

/karsten