Trådløs ADSL router
Fra : Stefano Impagliazzo

Dato : 22-10-05 10:28

Er der nogen der har gode erfaringer med at udskifte TDCs ADSL modem
og SpeedStream router, med en Trådløs ADSL router som fx. Linksys
WAG54G eller D-Link G604T

/S

Fra : Ole

Dato : 22-10-05 18:59

"Stefano Impagliazzo (slet 1RJVM)" <stefano@1RJVMtiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:11299735140.0472010558677489@dtext.news.tele.dk...
> Er der nogen der har gode erfaringer med at udskifte TDCs ADSL modem
> og SpeedStream router, med en Trådløs ADSL router som fx. Linksys
> WAG54G eller D-Link G604T
>
> /S

Hej

Linksys WAG54G er mig bekendt kun et accespoint, så dette vil kræve en IP
til routeren plus en til hver af klienterne, der skal på. Vælg istedet model
WRT54GS.

Ole

Fra : Hans

Dato : 22-10-05 19:20

Ole wrote:

> Linksys WAG54G er mig bekendt kun et accespoint, så dette vil kræve
> en IP til routeren plus en til hver af klienterne, der skal på. Vælg
> istedet model WRT54GS.

WRT54GS er en ethernet-router, og han efterlyser en router som kan erstatte
både adsl-modem og router.

WAG54G er en adsl-gateway med et sømløst accespunkt, hvilket er lige den
funktion Stefano leder efter. Den er perfekt til opgaven.

Hans

Fra : Hans

Dato : 22-10-05 19:14

Stefano Impagliazzo (slet 1RJVM) wrote:
> Er der nogen der har gode erfaringer med at udskifte TDCs ADSL modem
> og SpeedStream router, med en Trådløs ADSL router som fx. Linksys
> WAG54G eller D-Link G604T

En Linksys WAG54G kan sagtens køre direkte på TDC's central, og dermed
erstatte Speedstream modemet. D-Link er ikke noget jeg ville købe. Deres
"vakkelvorn faktor" er lidt for høj.

Hans

Fra : Stefano Impagliazzo

Dato : 23-10-05 17:13

Hej Hans

Tak for tilbagemeldingen, ved du om der skal laves nogen ændring på
centralen, hvis man erstatter det ADSL Modem TDC har sat op

/Stefano

Fra : Hans

Dato : 23-10-05 20:53

Stefano Impagliazzo wrote:
> Hej Hans
>
> Tak for tilbagemeldingen, ved du om der skal laves nogen ændring på
> centralen, hvis man erstatter det ADSL Modem TDC har sat op

Det skal der ikke, og hvis der skulle fik du ikke TDC til at gøre det.

Jeg har lagt et indlæg i dk.binear, så du kan se hvordan routeren skal
sættes op på wan-siden. Det er vigtigt at du frigiver din ip inden du sætter
den nye router på forbindelsen, da TDC låser på MAC-adressen. Alternativt
kan du vente til dhcp-leaset udløber, hvilket nok varer en time, eller
slukke dit udstyr dagen i forvejen.

Hans

Fra : Stefano Impagliazzo

Dato : 24-10-05 18:24

Hej Hans

Det er super - Tak for hjælpen

Fra : MRN

Dato : 25-10-05 09:50

> Er der nogen der har gode erfaringer med at udskifte TDCs ADSL modem
> og SpeedStream router, med en Trådløs ADSL router som fx. Linksys
> WAG54G eller D-Link G604T

Jeg har haft en D-Link router (Dl-624+) i snart et år nu, og den har kørt
upåklageligt lige siden første gang jeg satte stikket i. (Pånær lige dengang
et lynnedslag brændte strømforsyningen af...)
Desuden synes jeg at web-interfacet er noget mere overskueligt i en D-Link,
end i en Linksys. Men smag og behag er jo forskellig...

Mvh
MRN