Hjælp til javascriptet på html.dk skift ml~
Fra : Christina Madsen

Dato : 21-10-05 23:57

Jeg kan ikke få det beskrevne javascript på
http://www.html.dk/scripts/javascript/00001/
til at fungere.
Skal man gøre andet end at skifte "billede1" og "billede2" ud med
sine egne filer?
Håber at nogen kan hjælpe mig.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-10-05 03:16

Prøv også css-metoden, se http://html-faq.dk/1012.asp

> Skal man gøre andet end at skifte "billede1" og "billede2"
> ud med sine egne filer?

Normalt skal man ikke gøre andet. Det kræver bare at
scriptet kan finde billedet det rigtige sted.

Giv et link til det du ikke kan få til at fungere, så er det
meget nemmere at hjælpe dig.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Christina Madsen

Dato : 23-10-05 19:44

Christina Madsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> til at fungere.
> Skal man gøre andet end at skifte "billede1" og "billede2" ud med

Jeg har nu fået javascriptet til at virke på det ene billede, men
vil gerne have flere billeder med samme funktion på samme side. Hvad
skal der tilføjes i koderne?
Jeg kan desværre ikke linke til siden, da jeg ikke har noget domæne
endnu.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-10-05 20:58

Christina Madsen skrev:

>Jeg har nu fået javascriptet til at virke på det ene billede, men
>vil gerne have flere billeder med samme funktion på samme side. Hvad
>skal der tilføjes i koderne?

Kalder de næste billeder for billede3, billede4 osv.

Altså fortsætter du med

billede3 = new Image();
billede3.src = "billede3.gif";

>Jeg kan desværre ikke linke til siden, da jeg ikke har noget domæne
>endnu.

Det er nu heller ikke nødvendigt i dette tilfælde, men du behøver
ikke noget domæne for at kunne uploade en testside.

Der følger formentlig noget hjemmesideplads med dit
internetabonnement og ellers findes der mange gratis steder.

To steder uden reklamer:
http://frac.dk og http://1go.dk
så ryger du på min ignoreringsliste.