C&C Generals "kloner"
Fra : Jasper Norman

Dato : 21-10-05 16:13

Hejsa.

Er der nogen der kan anbefale et spil der nogenlunde ligner C&C Generals?

Efter utallige forsøg med mine opsætninger, skift af strømforsyning, skift
af RAM mm. virker Generals Zero Hour stadig ikke! En hurtig søgning viser,
at jeg langt fra er den eneste der har dét problem. Spillet crascher kort og
godt, og der er intet jeg kan gøre ved det... det er åbenbart en eller anden
uheldig kombination af bundkort/RAM/grafikkort der gør det!

EA-Games vil / kan ikke erkende problemet, eller også kan de bare ikke gøre
noget ved det. I hvert tilfælde er der ikke nogen patch der rettet
problemet.

Det er sgu for dårligt at man sender sådan noget på markedet!

Godt nok er det et billigt spil efterhånden, men efter sådan en oplevelse,
vil jeg da ikke afvise at jeg vil downloade et andet spil fra EA-Games næste
gang i stedet for at købe.

Det er vist en "Ommer"

Men igen.... er der nogen der kan anbefale et spil der kan tilfredsstille en
spillegal dreng? (Han er godt nok kun 5 år, men er helt vild med C&C, så det
er lidt svært at forklare fyren, at spillet ikke fungerer)

Mvh

Jasper

Fra : Mythos

Dato : 21-10-05 17:27

"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en spillegal dreng? (Han er godt nok kun 5 år, men er helt vild med C&C,
> så det er lidt svært at forklare fyren, at spillet ikke fungerer)

Nu ved jeg ikke hvilken maskine knægten har, og jeg ved heller ikke hvorfor
dit spil ikke vil køre, men har du prøvet med en "no cd" patch ?
http://spacetarget.com/games/pc_cc_generals_zero_hour.shtml

Hvis du mener der er kræfter nok i maskinen til at trække nye spil i samme
stil som det du har, så vil jeg da helt klart, med fare for at faderen vil
puffe knægten væk, anbefale Act of War. Det er bygget op på samme måde som
C&C og går ud på det samme, men med en LANGT bedre grafik.
http://www.atari.com/actofwar/

Mythos

Fra : Jasper Norman

Dato : 21-10-05 22:45

> Nu ved jeg ikke hvilken maskine knægten har, og jeg ved heller ikke
> hvorfor dit spil ikke vil køre, men har du prøvet med en "no cd" patch ?
> http://spacetarget.com/games/pc_cc_generals_zero_hour.shtml

Tja, jeg må jo hellere være ærlig... jeg startede med at downloade
spillet.... det duede ikke, så jeg tænkte at det kunne være nogle dårlige
filer. Jeg købte derfor spillet, men det hjalp jo ikke det store

Men ifølge dette forum: http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/15623/
er jeg langtfra den eneste der har problemet.

> [...]
> puffe knægten væk, anbefale Act of War. Det er bygget op på samme måde som
> C&C og går ud på det samme, men med en LANGT bedre grafik.

Hehe. Ja det er jo fordelen ved at han kun er 5 år... han er nem at skubbe
væk (endnu).

Takker.

/Jasper

Fra : Mythos

Dato : 22-10-05 07:16

> [...]
> eneste der har problemet.

> Hehe. Ja det er jo fordelen ved at han kun er 5 år... han er nem at skubbe

Hvis du har købt spillet, så prøv at af-installer den "lånte" udgave og
start forfra med den købte og se om ikke det skulle hjælpe.
Jeg ved ikke om det vil hjælpe at gå ind i registreringsdatabasen og fjerne
resterne, for der bliver smidt rundt med sagerne der med det spil. Det kunne
være der lå rester der som kunne være til gene.
Hvis du agter at købe Act of War til knægten, så find lige ud af først om
spillet kan køre på hans maskine, for det kræver lidt meget for at køre. Det
kunne jo være han ville vise tænder hvis det ikke ville

Mythos

Fra : Jasper Norman

Dato : 22-10-05 22:36

> [...]
> spillet kan køre på hans maskine, for det kræver lidt meget for at køre.
> Det kunne jo være han ville vise tænder hvis det ikke ville

Jeg afinstallerede spillet, søgte på alt med Generals osv. i reg.databasen.
Men der var sgu stadig rester! Men for et par dage siden formatterede jeg HD
og lage XP ind på ny... med samme resultat. Man bliver sgu lidt stram i
bestrækket, når det viser sig, at et meget, meget lovligt spil ikke vil køre

Men jeg må hellere få fat på Act of War. Det ser kanon ud. Det er samtidig
en god undskyldning (over for konen til at købe en ny PC, eller nye
dele.

Mvh

Jasper

Fra : Mythos

Dato : 23-10-05 11:38

> [...]
>
> Men jeg må hellere få fat på Act of War. Det ser kanon ud. Det er samtidig
> en god undskyldning (over for konen til at købe en ny PC, eller nye

Det lyder underligt at du ikke kan spille det, og jeg kan ikke komme på
flere ideer til at få løst problemet, andet end en ny maskine
Du skal nok ikke sige du har den ide fra andre end dig selv, for så ryger
net-forbindelsen til nettet nok også Hæ hæ

Mythos

Fra : Laziter [9440]

Dato : 23-10-05 12:01

"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse

Jeg kom til at tænke på om der er Service Pack 2 installeret på maskinen?
Den kan nemlig godt give problemer i visse spil, jeg fandt en tråd omkring
hvilke spil der kan opføre sig "anderledes" efter installation af SP2:
http://www.igniq.com/phpBB2/viewtopic.php?p=5698

Det anbefales at man helt slår det nye Security Center fra og bruger 3.
parts programmer til sikkerheden istedet.

Mvh
Benjamin

Fra : ct

Dato : 23-10-05 12:03

> Det anbefales at man helt slår det nye Security Center fra og bruger 3.
> parts programmer til sikkerheden istedet.

Det fungerer nu ellers her, men kan vvære jeg har været heldig....

Fra : Laziter [9440]

Dato : 23-10-05 12:25

"ct" <claus@FJERNDETTEkjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse

> Det fungerer nu ellers her, men kan vvære jeg har været heldig....

Ja måske, jeg kender ikke selv ret meget til SP2, jeg har bevidst undladt at
lade den komme ind på min computer, har dog haft den inde og vende men den
røg hurtigt ud igen netop pga spil der ikke ville køre.

Mvh
Benjamin

Fra : Jasper Norman

Dato : 23-10-05 21:40

Ja, det er heldigvis kun hos de få, uheldige, at spillet ikke virker. Det er
sikkert også derfor at EA-Games ikke bruger tid/penge på at lave en patch.

> [...]
> lade den komme ind på min computer, har dog haft den inde og vende men den
> røg hurtigt ud igen netop pga spil der ikke ville køre.

Tja... det kunne jo være at man skulle smide den ud igen. Jeg har dog aldrig
brugt SP2´s sikkerhed. Jeg bruger hardware firewall og Norton Systemworks
2003 i stedet. Men det kan da være at SP2 har installeret mere "sikkerhed"
jeg intet aner om?

Mvh

Jasper

Fra : Mythos

Dato : 24-10-05 18:51

> [...]
> aldrig brugt SP2´s sikkerhed. Jeg bruger hardware firewall og Norton
> Systemworks 2003 i stedet. Men det kan da være at SP2 har installeret mere

Jeg har alle opdateringer til min XP Pro, og der er ikke problemer med
spillet, men det er da muligt at de opdateringer sammen med andet hardware
end det jeg har kan have en indflydelse, jeg ved det ikke.

Mythos