"Return" skal aktivere en onclick procedur~
Fra : Per H. Jørgensen

Dato : 21-10-05 10:23

Hej,
jeg bruger showmodaldialog() til at vise et vindue med et input
text felt. Tilknyttet "OK"-knappen (som er type "submit" er en
onclick eventhandler som lukker dialogen igen. Dette virker fint.

Men da det jo er en onclick handler, virker denne ikke, hvis man
i stedet for at klikke på "OK", blot taster Return. Findes der en
anden event, jeg kan bruge - eller har I en anden idé til at løse
dette?

Tak / Per

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 21-10-05 10:36

Per H. Jørgensen wrote:

> [...]
> i stedet for at klikke på "OK", blot taster Return. Findes der en
> anden event, jeg kan bruge - eller har I en anden idé til at løse

Du kan bruge onsubmit på form'en i stedet, så trigger den altid uanset
hvordan der submit'es:

<form onsubmit="...">
</form>

Kim

Fra : Per H. Jørgensen

Dato : 21-10-05 13:59

Kim Bach Petersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Du kan bruge onsubmit på form'en i stedet, så trigger den altid uanset
> hvordan der submit'es:
>
> <form onsubmit="...">
> </form>
>
> Kim