Brug af special tegn i xmlhttp?
Fra : Christian Kragh

Dato : 20-10-05 14:16

Hej.

Jeg har fundet en funktion på nettet, via tidliger spørgsmål i
NG, som henter data fra en anden fil på nettet.

Selve systemet virker fint...
www.ckweb.dk/kredshus

Det eneste problem jeg har er når der, i denne fil den henter, er
tegn som er sprog afhænnig, så som æ, ø og å.

Disse tegn vises ikke.
Derfor har jeg ændret hvert enkelt tegn til æ og så videre
med de andre...

Findes der en måde i xmlhttp som man kan hente andre tengsæt ud?

Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Newbie@news

Dato : 21-10-05 18:52

"Christian Kragh" <tursoe@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> med de andre...
>
> Findes der en måde i xmlhttp som man kan hente andre tengsæt ud?

'Normalt' når du gemmer i ex. notepad gemmes filen som en i kodning: ANSI,
men hvis du gemmer som unicode, burde det kunne ses/gemmes rigtigt.
Hilsen Newbien

Fra : Newbie@news

Dato : 21-10-05 19:00

> [...]
> med de andre...
>
> Findes der en måde i xmlhttp som man kan hente andre tengsæt ud?

Jeg prøver lige igen, sorry

Prøv at gemme med følgende kodning:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-16"?> men mener at Netscape ikke kan li
den.Så prøv med 8 istedet for 16.Det var, hvad jeg ville.