To 'print-knapper' -> En med udskrift af a~
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 19-10-05 14:54

Hej NG

Jeg har en lille 'udfordring', som ligger i at jeg gerne vil have
lavet en udskrift af en side der indeholder en liste med varer og
tilhørende pris.

eks:

http://claus-rasmussen.dk/cssPrint/

Jeg benytter så CSS til at fortælle hvordan dette skal udskrives
således at ovenstående, som er i hver sin TD med en class på hver
TD, bliver formateret korrekt til print(!). Problemet er blot at
jeg gerne vil have to knapper med mulighed for at 'slukke' for
prisen:

[Print med pris] og [Print UDEN pris]

Jeg har forsøgt mig lidt med noget innerHTML, men kan ikke lige
få det til at fungere. De loops jeg har lavet på at 'tælle' antal
af tr i tabellen, som jeg skal have sat innerHTML på, fungerer
heller ikke.

Så jeg vil høre om der er en af jer der kan gi' et prej til
ovenstående?

På forhånd tak.

/Claus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 19-10-05 15:27

> http://claus-rasmussen.dk/cssPrint/

Opdateret!

[KLIP]

> [...]
> få det til at fungere. De loops jeg har lavet på at 'tælle' antal
> af tr i tabellen, som jeg skal have sat innerHTML på, fungerer

Jeg er gået lidt væk fra innerHTML og i stedet for prøvet med noget
style.visibility="hidden";

Jeg læste lidt på den her side:
http://www.webdesign101.dk/web102/dhtml/dhtmlapi/visogskjul.php som
gør lidt af det jeg ønsker. Blot har jeg en liste og ikke kun ét
element og derved falder det lidt til jorden når jeg benytter ID'er
(som jo skal være unikke!).

Har også fået mit loop til at fungere men mangler nu at kunne fjerne
prisen!

Håber der er en af jer der har en idè

Fra : Christian Kragh

Dato : 19-10-05 15:29

> [Print med pris] og [Print UDEN pris]

Sæt en class på cellen med prisen...

Hvis det er med pris på udskriften så gør ingen ting...

Hvis det er uden så brug CSS:

display: none; eller visibility: none;

Christian

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-10-05 15:36

Claus Rasmussen wrote:

> http://claus-rasmussen.dk/cssPrint/
>
> Problemet er blot at
> jeg gerne vil have to knapper med mulighed for at 'slukke' for
> prisen:
>
> [Print med pris] og [Print UDEN pris]

Du kan måske her lure, hvordan du kan tænde/slukke prisen, før siden sendes
til udskrift:

http://hjemmesideskolen.dk/html/elementer.asp?liststyle0.css

Kig i kildekoden og se forskellen på de tilhørende css'er.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 23-10-05 15:05

> [...]
>
> http://claus-rasmussen.dk/cssPrint/
>
> Problemet er blot at
> jeg gerne vil have to knapper med mulighed for at 'slukke' for

Tja - nogle gange finder man jo selv løsningen, hvilket jeg tror jeg
har nu! Og når jeg nu har lagt et spørgsmål i gruppen, så er
løsningen vel også værd at få med (eller én af løsningerne)
Jeg har lagt en opdateret udgave på ovenstående link, som i kan
kigge på. Eneste lille ting jeg skal have testet, er om der på
window.location.reload(true);
skal være en slags 'forsinkelse', alt efter hvornår browseren tager
et 'print' af siden (om det er før eller efter at siden er blevet
opdateret). Men det tror jeg nok jeg skal kunne finde ud af

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-10-05 15:37

Claus Rasmussen skrev:

> Tja - nogle gange finder man jo selv løsningen, hvilket
> jeg tror jeg har nu!

Du kunne også kalde 2 forskellige css-filer inden en
udskrivning, så kan brugeren med det samme se hvad
der bliver udskrevet - det er det der står på skærmen.

Jeg ville bare slukke hele kolonnen:

..pricePrint{
display:none
}