Uvildig pensionsrådgivning
Fra : JS

Dato : 17-10-05 14:19

Er det muligt at tale med en person, der kan rådgive én mht valg af mest
fordelagtige pensionsordning? I så fald, hvem tilbyder dette?

Fra : Michael

Dato : 19-10-05 20:58

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
> Er det muligt at tale med en person, der kan rådgive én mht valg af mest
> fordelagtige pensionsordning? I så fald, hvem tilbyder dette?

Du kunne jo prøve at spørge her - det er fuldstændig gratis.

Fra : JS

Dato : 19-10-05 22:08

"Michael" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> "JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
>>
> Du kunne jo prøve at spørge her - det er fuldstændig gratis.

Du har ret.
Hvilken ordning vil I foreslå til en person der ikke har
firmapensionsordning. Hun kan vist nok få det arrangeret således at
virksomheden trækker pengene over lønnen uanset hvilket selskab hun vælger.
Hun er ikke interesseret i selv at administrere og bruge tid på at
købe/sælge aktier osv. I hvert fald ikke udelukkende. Sig til hvis svaret
kræver flere detaljer.

Fra : Michael

Dato : 20-10-05 20:37

> [...]
> købe/sælge aktier osv. I hvert fald ikke udelukkende. Sig til hvis svaret

Betaler hun topskat? I såfald er det bedst med en ratepension, da der er
fradrag for indbetalinger i topskatten. Hvis ikke, kan hun ligeså godt tage
en kapitalpension.

Hvor gammel er hun? Hvis hun er forholdsvis ung (35 eller derunder), kan det
være en fordel at lade pensionsselskabet håndtere investeringer i aktier og
obligationer. Det giver bedst afkast på sigt og kræver ikke at hun selv
køber og sælger.

Det er et rimelig komplekst marked hvad omkostninger angår - jeg er ikke
lige ekspert på det, så jeg tør ikke komme med et bud på hvilket selskab der
er det bedste for hende. Måske andre har et bud?