Memory Leakage...
Fra : Lasse Madsen

Dato : 17-10-05 09:02

Hejsa

Jeg har et slemt problem med et program jeg har lavet måske kan i
hjælpe mig ?!

Jeg har lavet et program som er en "server applikation" der sidder og
lytter på port 1391 og når der kommer noget indgående (der er kun
indgående traffik) "flytter" den trafikken over på en anden lokal
port så andre kan benytte sig af 1391 porten ude fra...

Jeg har en masse klient programmer som sender data til denne server på
port 1391 hver styring sender en streng af karakterer som VB programmet
modtager og smider i en "kø" jeg har lavet ... denne kø gennemløbes
af en timer der så processere hvert item i køen indtil den er tom...

Det mystiske er at programmet fungere som sådan perfekt men når det
har kørt i en uges tid får man en besked med at windows er løbet
før for virtuel memory og trykker man CTRL ALT DEL ser man at
programmet bruger i overkanten af 300MB RAM... holder man øje med
programmet fra man starter det (med CTRL ALT DEL) ser man at programmet
står og vokser i RAM hele tiden ...

Jeg har 4 timere i programmet som kører ind i mellem og tjekker
forskellige ting og sager ...

f.eks.

private sub timer bla bla bla
dim i as integer

i = xxx
bla bla bla
end sub

Når man deklarere variabler i timere bliver de så ikke fjernet igen
når timeren er færdig med det den havde gang i eller bliver der så
bare reallokeret en ny hukommelsesdel næste gang den timer starter,
for så kunne jeg forstå det?

Jeg vil prøve at se om jeg kan få lagt kildekoden op et eller andet
sted og få kommenteret det lidt hvis der er nogen som vil hjælpe vil
jeg gerne udlodde en hundredemand til den som finder fejlen

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Lasse Madsen

Dato : 23-10-05 23:00

Fandt fejlen ... glemte at sætte et record set = Nothing ...

Sådan kan det gå i farten..

M.v.h.
Lasse